In de onderstaande rubrieken staat een aantal veelgestelde vragen over online aanvragen. Staat uw vraag er niet bij, neemt u dan contact op met helpdesk@mondriaanfonds.nl.

Voordat u aanvraagt, raden wij u aan eerst de algemene voorwaarden en de toelichting op de bijdrage waarvoor u wilt aanvragen, te lezen.
Als u twijfelt of uw aanvraag voldoet, kunt u telefonisch contact opnemen met het Mondriaan Fonds via 020 523 15 23. Heeft u nog vragen die geen betrekking hebben op online aanvragen? Wellicht vindt u het antwoord onder veelgestelde vragen.

Hoe werkt online aanvragen?
De bijdragen van het Mondriaan Fonds kunnen worden aangevraagd via het digitale aanvraagsysteem, hiervoor heeft u een account nodig.
De bijdrage die nog niet digitaal aangevraagd kan worden, is:
– Participation International Art Fairs (in het Engels)

Voor deze regeling kunt u gebruik maken van het aanvraagformulier dat u kunt vinden bij de Toelichting van desbetreffende bijdrage.

Om digitaal aan te kunnen vragen heeft u een account nodig. Hiermee kunt u inloggen. Wanneer u bent ingelogd, kunt u digitaal aanvragen. Bijlagen bij de aanvraag zoals projectplan en cv’s kunnen vanaf uw eigen computer worden geüpload in het aanvraagformulier. Indien voor uw aanvraag visuele documentatie wordt vereist, kunt u dit na het indienen van het aanvraagformulier op onze server voor visuele documentatie uploaden.

ACCOUNT

Wie kan een account aanvragen?
De bijdragen van het Mondriaan Fonds kunnen aan verschillende doelgroepen en voor verschillende doelgebieden worden toegekend. Afhankelijk van het soort bijdrage zijn dat: beeldend kunstenaars, instellingen, bemiddelaars of opdrachtgevers op het gebied van beeldende kunst en/of cultureel erfgoed. In de algemene voorwaarden vindt u een omschrijving van deze doelgroepen en de formele voorwaarden voor aanvragers.

Hoe vraag ik een account aan?
Door het contactformulier in te vullen en te versturen, vraagt u een account aan. Klik hier  als u een account wilt aanvragen. Vervolgens kunt u met uw inloggegevens inloggen.

Wij streven ernaar om uw logingegevens binnen een werkdag aan u te e-mailen. Echter, vlak voor een deadline kunnen wij dat, door de grotere drukte, niet altijd garanderen. Vraagt u daarom uw account ruim voor een deadline aan. Pas na ontvangst van uw logingegevens kunt u inloggen en het aanvraagformulier invullen. Bewaar uw logingegevens goed, want deze blijven geldig voor alle toekomstige aanvragen bij het Mondriaan Fonds. Overigens kunnen de andere bijdragen van het Mondriaan Fonds nog niet digitaal worden aangevraagd.

Ik heb een account aangevraagd, maar heb geen e-mail met de accountgegevens ontvangen?
Het kan zijn dat de e-mail in uw map voor spammail terecht is gekomen, als u de e-mail ook daar niet terug kunt vinden, neem dan contact op met helpdesk@mondriaanfonds.nl of tel 020 5231523.

Hoe kan ik wijzigingen in mijn account doorgeven?
Wilt u wijzigingen doorgeven voor uzelf? Neem dan contact op met helpdesk@mondriaanfonds.nl. Het is ook mogelijk deze wijzigingen aan te geven bij het invullen van een aanvraagformulier.

Ik heb al eerder aangevraagd, moet ik dan een account aanvragen?
Om een aanvraag te kunnen indienen hebben wij eerst een aantal gegevens van u nodig, zodat wij u toegang kunnen verlenen tot ons digitale aanvraagsysteem. Ook als u eerder een analoge aanvraag heeft gedaan bij het Mondriaan Fonds vragen wij u deze gegevens in te vullen om te zorgen dat de actuele gegevens bij ons bekend zijn. Alleen als u eerder een digitale aanvraag indiende en dus al een account heeft, is het niet nodig opnieuw een account aan te vragen.


INLOGGEN

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?
Ga naar het digitale aanvraagsysteem van het Mondriaan Fonds en klik op “Wachtwoord vergeten”. Als u het e-mailadres invoert, ontvangt u een nieuw wachtwoord via e-mail.

Ik krijg een foutmelding over mijn wachtwoord of accountnaam?
Check het e-mailadres op juistheid en tik nogmaals het wachtwoord compleet in. Let er op dat de Caps Lock-toets niet aan staat. Als u net een wachtwoord van het digitale aanvraagsysteem van het Mondriaan Fonds heeft gekregen, kunt u het beste het wachtwoord knippen en plakken uit de e-mail.

Ik kan het digitale aanvraagsysteem niet vinden op internet?
Controleer de url in uw browser. Dit moet zijn: https://aanvragen-mondriaanfonds.nl


AANVRAGEN

Welke bijdrage moet ik kiezen?
Als u twijfelt over de te kiezen bijdrage uit de lijst, raadpleeg dan eerst: www.mondriaanfonds.nl/aanvragen voor de details van de regelingen.

Ik vind de bijdrage die ik wil aanvragen niet in de keuzelijst voor de selectie van een aanvraagformulier terug?
Het kan zijn dat deze bijdrage nog niet digitaal kan worden aangevraagd. In dat geval kunt u een aanvraagformulier vinden bij de betreffende toelichting op de website.
Soms vindt de verfijning van een regelingkeuze in 2e instantie plaats. Als u bijvoorbeeld kiest voor een gastatelier, dan kunt u in een volgende stap het betreffende atelier kiezen. Het kan ook zijn dat de deadline voor een bepaalde bijdrage is verstreken en dat de bijdrage daarom op dat moment niet terug te vinden is.

Is het mogelijk een aanvraag per mail  of per post in te dienen?
De bijdragen van het Mondriaan Fonds kunnen alleen  worden ingediend via het digitale aanvraagsysteem. Voor een bijdrage kan nog wel per mail of post worden ingediend, deze is:
– Participation International Art Fairs (in het Engels)

In de loop der tijd zal ook voor bovengenoemde bijdrage gelden dat deze alleen digitaal kan worden aangevraagd.

Kan ik met elke Browser aanvragen?
Ja, dat kan. Voor een prettig gebruik van het online aanvraagsysteem adviseren wij u echter gebruik te maken van de Mozilla Firefox als browser. Dit programma kunt u gratis downloaden. Ook Internet Explorer werkt goed.

Kan ik een aanvraag tussentijds opslaan?
Ja, indien u nog wilt wachten met het indienen van dit formulier, klik dan op de knop ‘Stoppen’. Uw conceptaanvraag kunt u dan terugvinden in uw ‘Inbox’ door op het betreffende aanvraagnummer te klikken. Uw formulier wordt 4 maanden bewaard in uw inbox.

Ik ben al mijn ingevoerde gegevens kwijt?
Het digitale aanvraagsysteem van het Mondriaan Fonds is een webprogramma. Het programma wordt getoond in een browser. Als u met uw browser een pagina teruggaat dan wordt door de browser de vorige pagina die u heeft bezocht opgehaald. De browser zorgt er niet voor dat gegevens die u op de huidige pagina heeft ingevuld worden bewaard. Uw gegevens worden bewaard als u op één van de knoppen klikt in het formulier of naar de volgende sectie in het formulier gaat. Let er dus op dat u eerst uw gegevens opslaat voordat u teruggaat naar een eerdere pagina via de browser. Overigens zal vanaf februari 2014 het systeem de gegevens regelmatig automatisch opslaan.

Hoe kan ik bestanden uploaden in het aanvraagformulier?
Een document kan alleen worden geüpload wanneer het als pdf is opgeslagen, omdat die op elk systeem goed leesbaar zijn. Vaak is de mogelijkheid om pdf-bestanden te maken al aanwezig in het gebruikte programma. Zo niet dan is het met gratis software te realiseren. Klik hier voor meer informatie voor het opslaan van een (tekst)bestand als pdf.

Om een bestand te uploaden, klikt u bij de betreffende vraag op ‘Bladeren’ om het bestand op uw computer te vinden. Als u het juiste bestand gevonden heeft, klikt u op ‘Openen’ waarmee het bestand wordt geüpload.

Ik kan mijn bestand niet uploaden?
Waarschijnlijk is het bestand te groot. Kijk na hoeveel MB (Megabyte) het bestand is. U kunt dat doen door op uw computer naar de details van het bestand te kijken. U kunt het aantal MB afleiden uit het aantal KB (Kilobyte). 1.000 Kb = 1 MB.

Hoe maak ik een pdf bestand?
Er zijn verschillende manieren om een pdf te maken. Kijk hier voor een aantal mogelijkheden

Ik heb een aanvraag ingediend, maar nog geen bevestiging ontvangen.
Binnen 15 minuten ontvangt u per e-mail een automatische ontvangstbevestiging met een link waar u de visuele documentatie kunt uploaden. Uw digitale aanvraag kan pas in behandeling worden genomen als deze visuele documentatie ook is geüpload. Indien u na geruime tijd geen ontvangstbevestiging heeft ontvangen neem dan contact op met helpdesk@mondriaanfonds.nl of tel 020 5231523.

Waar vind ik mijn ingediende aanvraag terug?
Na verzending kunt u de ingediende aanvraag als pdf terugvinden onder de rubriek ‘Overzichten’ > ‘mijn aanvragen’ wanneer u bent ingelogd in het digitale aanvraagsysteem.

SERVER VISUELE DOCUMENTATIE

Kan ik nog iets wijzigen nadat ik mijn visuele documentatie heb ingediend?
Nee, op de server voor de visuele documentatie kunt u zelf niets meer uploaden nadat u op de knop ‘indienen’ hebt geklikt. U kunt een e-mail sturen naar helpdesk@mondriaanfonds.nl met een verzoek tot wijziging. Zet in de e-mail het aanvraagnummer en omschrijf de wijziging die u wilt aanbrengen.

Ik ben de link naar de server voor de visuele documentatie kwijt.
U kunt een e-mail sturen naar helpdesk@mondriaanfonds.nl. De helpdesk kan de link alsnog versturen per mail.