In de onderstaande rubrieken staat een aantal veelgestelde vragen over online aanvragen. Staat uw vraag er niet bij, neemt u dan contact op met helpdesk@mondriaanfonds.nl.

Voordat u aanvraagt, raden wij u aan eerst de algemene voorwaarden en de toelichting op de bijdrage waarvoor u wilt aanvragen, te lezen.
Heeft u nog vragen die geen betrekking hebben op online aanvragen? Wellicht vindt u het antwoord onder veelgestelde vragen. Als u twijfelt of uw aanvraag voldoet, kunt u telefonisch contact opnemen met het Mondriaan Fonds via 020 523 15 23.

Hoe werkt online aanvragen?
De bijdragen van het Mondriaan Fonds kunnen worden aangevraagd via het online aanvraagsysteem, hiervoor heeft u een account nodig.
De bijdrage die nog niet online aangevraagd kan worden, is:
– Participation International Art Fairs (in het Engels)

Voor deze regeling kunt u gebruik maken van het aanvraagformulier dat u kunt vinden bij de toelichting van betreffende bijdrage.

Om online aan te kunnen vragen heeft u een account nodig. Wanneer u bent ingelogd, kunt u online aanvragen. Bijlagen bij de aanvraag, zoals een projectplan of cv, kunnen worden geüpload in het aanvraagformulier. Indien voor uw aanvraag visuele documentatie wordt vereist, kunt u die bij sommige regelingen als bijlage in het formulier uploaden. Bij andere regelingen kunt u de visuele documentatie na het indienen van het aanvraagformulier op een andere pagina (server) uploaden.

ACCOUNT

Wie kan een account aanvragen?
De bijdragen van het Mondriaan Fonds kunnen aan verschillende doelgroepen worden toegekend. Afhankelijk van het soort bijdrage zijn dat: beeldend kunstenaars, instellingen, bemiddelaars of opdrachtgevers op het gebied van beeldende kunst en/of cultureel erfgoed. In de algemene voorwaarden vindt u een omschrijving van deze doelgroepen en de formele voorwaarden voor aanvragers.

Hoe vraag ik een account aan?
Door het contactformulier in te vullen en te versturen, vraagt u een account aan. Klik hier  als u een account wilt aanvragen. Vervolgens kunt u met deze gegevens inloggen.

Wij streven ernaar om uw inloggegevens binnen een werkdag via e-mail naar u te versturen. Echter, vlak voor een deadline kunnen wij dat door de grotere drukte niet altijd garanderen. Vraagt u daarom uw account ruim voor een deadline aan. Pas na ontvangst van uw inloggegevens kunt u het aanvraagformulier invullen. Bewaar uw gegevens, want deze blijven geldig voor alle toekomstige aanvragen bij het Mondriaan Fonds.

Ik heb een account aangevraagd, maar heb geen e-mail met de accountgegevens ontvangen?
Het kan zijn dat de e-mail in uw map voor spam terecht is gekomen, als u de e-mail ook daar niet terug kunt vinden, neem dan contact op via helpdesk@mondriaanfonds.nl of 020 5231523.

Hoe kan ik wijzigingen in mijn account doorgeven?
Wilt u wijzigingen doorgeven voor uzelf, zoals wijzigingen in uw naam, telefoonnummer of e-mailadres? Neem dan contact op met helpdesk@mondriaanfonds.nl.

Hoe kan ik de accounthouder van onze organisatie wijzigen?

Als de accounthouder van uw organisatie gewijzigd moet worden, bijvoorbeeld omdat deze persoon niet meer bij uw organisatie werkt, dan kunt u dat doorgeven via  het wijzigingsformulier.

De nieuwe accounthouder moet formeel tekenbevoegd zijn namens de organisatie. Om die reden wordt u gevraagd om een recent uittreksel Kamer van Koophandel mee te sturen waarop de betreffende persoon vermeld staat als tekenbevoegd.

Ik heb al eerder een aanvraag op papier ingediend, moet ik dan een account aanvragen?
Om een aanvraag te kunnen indienen hebben wij eerst een aantal gegevens van u nodig, zodat wij u toegang kunnen verlenen tot ons online aanvraagsysteem. Ook als u eerder een aanvraag op papier heeft gedaan bij het Mondriaan Fonds vragen wij u om met uw accountaanvraag uw actuele gegevens op te geven. Alleen als u eerder een online aanvraag indiende en dus al een account heeft, is het niet nodig opnieuw een account aan te vragen.


INLOGGEN

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?
Ga naar de inlogpagina van het online aanvraagsysteem van het Mondriaan Fonds en klik op wachtwoord vergeten. Als u het e-mailadres waarmee u inlogt invoert, ontvangt u een link via e-mail waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ik krijg een foutmelding over mijn wachtwoord of accountnaam?
Let er op dat de Caps of Num Lock-toets niet aanstaat. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Als u zojuist een bericht met een wachtwoord voor het online aanvraagsysteem van het Mondriaan Fonds heeft ontvangen, kunt u het beste het wachtwoord kopiëren en plakken uit dit bericht.

Ik kan het digitale aanvraagsysteem niet vinden op  de website?
Het adres is: https://aanvragen-mondriaanfonds.nl.


AANVRAGEN

Welke bijdrage moet ik kiezen?
Wilt u weten welke regeling het beste aansluit op uw plan, dan kunt u gebruik maken van de regelingenzoeker. Als u twijfelt over de te kiezen bijdrage, raadpleeg dan www.mondriaanfonds.nl/aanvragen voor de toelichtingen en voorwaarden bij de verschillende regelingen. Mocht u geen keuze kunnen maken of vragen hebben, dan kunt u telefonisch of via e-mail contact opnemen met één van de in de toelichting genoemde contactpersonen.

Ik vind de bijdrage die ik wil aanvragen niet terug in de keuzelijst voor de selectie van een aanvraagformulier?
Het kan zijn dat u eerst een hoofdregeling dient te selecteren en daarna pas de onderliggende bijdrage kunt kiezen. Als u bijvoorbeeld kiest voor  de hoofdregeling Gastateliers, dan kunt u in een volgende stap het betreffende atelier kiezen. Het kan ook zijn dat de deadline voor een bepaalde bijdrage is verstreken en dat de bijdrage daarom op dat moment niet terug te vinden is. Als u er niet uitkomt, dan kunt u uiteraard kunt ook contact opnemen met onze helpdesk via helpdesk@mondriaanfonds.nl, of 0205231523.

Is het mogelijk een aanvraag per e-mail  of post in te dienen?
De bijdrage Participation International Art Fairs (in het Engels) kan nog per e-mail of post worden ingediend De andere bijdragen van het Mondriaan Fonds  moeten worden ingediend via het online aanvraagsysteem. In geval sprake is van technische beperkingen, waardoor u het voor u niet mogelijk is om uw aanvraag online in te dienen, verzoeken wij u om contact op te nemen met onze helpdesk via helpdesk@mondriaanfonds.nl, of 0205231523)

In de toekomst zal ook voor bovengenoemde bijdrage ook gelden dat deze online kan worden aangevraagd.

Kan ik elke internetbrowser gebruiken om online aan te vragen?
Ja, dat kan. Voor een prettig gebruik van het online aanvraagsysteem adviseren wij u echter gebruik te maken van de Mozilla Firefox als browser. Dit programma kunt u gratis downloaden van het internet.

Kan ik een aanvraag tussentijds opslaan?
Ja, indien u nog wilt wachten met het indienen van dit formulier, klik dan op de knop stoppen. Uw conceptaanvraag kunt u dan terugvinden in uw inbox door op het betreffende aanvraagnummer te klikken. Het formulier wordt vier maanden vanaf het starten van uw aanvraag bewaard in uw inbox.

Ik ben al mijn ingevoerde gegevens kwijt?
Het online aanvraagsysteem van het Mondriaan Fonds is een webprogramma. Als u met uw browser een pagina teruggaat, dan wordt door de browser de vorige pagina die u heeft bezocht opgehaald. De browser zorgt er niet voor dat gegevens die u op de huidige pagina heeft ingevuld worden bewaard. Uw gegevens worden bewaard als u op één van de knoppen klikt in het formulier of naar de volgende sectie in het formulier gaat.. We raden u aan uw aanvraagformulier niet meerdere keren te openen in verschillende tabbladen of browsers, de kans bestaat dan dat het formulier blanco overschreven wordt.

Hoe kan ik bestanden uploaden in het aanvraagformulier?
Een document kan alleen worden geüpload wanneer het als pdf is opgeslagen. Vaak is de mogelijkheid om een document als pdf op te slaan  onderdeel van het gebruikte programma, zoals tekstverwerkers (bijvoorbeeld Microsoft Word) en grafische software (bijvoorbeeld Adobe Photoshop). Als dit in het programma dat u gebruikt niet mogelijk is, dan kan het zijn dat u eerst een programma dient te installeren. U kunt hiervoor het gratis programma Adobe Reader downloaden van het internet. Er zijn ook gratis alternatieve mogelijkheden te vinden op het internet. Als u hierover verder geadviseerd wilt worden dan kunt u kunt ook contact opnemen met onze helpdesk via helpdesk@mondriaanfonds.nl of 0205231523. Om een bestand te uploaden, klikt u bij de betreffende vraag op bladeren om het bestand op uw computer te vinden. Als u het juiste bestand gevonden heeft, klikt u op openen waarmee het bestand wordt geüpload.

Ik kan een pdf niet als bijlage uploaden in het aanvraagformulier?
Waarschijnlijk is het bestand te groot. U kunt maximaal een bijlage van 12 MB uploaden in het formulier. Kijk na hoeveel MB (megabyte) het bestand is. U kunt dat doen door op uw computer naar de details van het bestand te kijken. U kunt het aantal MB afleiden uit het aantal KB (Kilobyte). 1000 KB = 1 MB.

Ik heb een aanvraag ingediend, maar nog geen bevestiging ontvangen.
Binnen vijftien minuten ontvangt u per e-mail een automatische ontvangstbevestiging. Als u visuele documentatie moet aanleveren voor uw aanvraag,  ontvangt u een automatische e-mail met een link naar de pagina waar u de visuele documentatie kunt uploaden. Uw online aanvraag kan pas in behandeling worden genomen als deze visuele documentatie ook is geüpload. Indien u na geruime tijd geen bevestiging ontvangt, neem dan contact op met onze helpdesk via helpdesk@mondriaanfonds.nl of 0205231523.

Waar vind ik mijn ingediende aanvraag terug?
Na indiening kunt u de aanvraag terugvinden vanuit in inbox onder de rubriek overzichten > mijn aanvragen. Hiervoor moet u ingelogd zijn in het online aanvraagsysteem.


SERVER VISUELE DOCUMENTATIE

Kan ik nog iets wijzigen nadat ik mijn visuele documentatie heb ingediend?
Nee, u kunt zelf niets meer uploaden nadat u op de knop ik ben klaar met uploaden hebt geklikt. U kunt een e-mail sturen naar helpdesk@mondriaanfonds.nl met een verzoek tot wijziging. Zet in de e-mail het aanvraagnummer en omschrijf de wijziging die u wilt aanbrengen.

Ik ben de link naar de server voor de visuele documentatie kwijt.
U kunt een e-mail sturen naar helpdesk@mondriaanfonds.nl. De helpdesk kan de link alsnog versturen.