- Home ›
- Over het fonds ›
- Organisatie ›
Maak kennis met het team
Dit zijn alle mensen die zich inzetten voor het Mondriaan Fonds. Zij zorgen dagelijks voor het proces rond jouw subsidieaanvraag, maken resultaten zichtbaar en organiseren activiteiten. Bekijk hier het organogram van het Mondriaan Fonds.
Directie
De directie is verantwoordelijk voor de algemene leiding, de strategische beleidsontwikkeling en externe contacten van het Mondriaan Fonds.
Eelco van der Lingen
directeur-bestuurderEelco van der Lingen is sinds 1 maart 2019 directeur-bestuurder van het Mondriaan Fonds. Hij is verantwoordelijk voor de algemene leiding, de strategische beleidsontwikkeling en externe contacten van het Mondriaan Fonds. Als adviseur en voorzitter van adviescommissies leerde hij het fonds eerder al kennen. Tot zijn aanstelling werkte hij als conservator moderne en hedendaagse kunst in het Fries Museum in Leeuwarden. Van 2007 tot 2017 was hij directeur en curator van presentatie-instelling Nest in Den Haag, dat hij ook oprichtte. Als gastcurator maakte hij tentoonstellingen bij het Centraal Museum in Utrecht, Museum Kranenburgh in Bergen en TENT in Rotterdam. Daarnaast was hij adviseur bij verschillende fondsen, schreef hij artikelen en was hij gastdocent en examinator op een aantal kunstacademies.
MT
Onze afdelingshoofden vormen samen het managementteam (MT). Samen met de directie zorgen de MT-leden voor een toekomstgericht beleid en samen met de afdelingen zorgen ze voor de praktische uitvoering daarvan.
Daan Strating
hoofd IT & informatiemanagementDaan Strating is hoofd IT & informatiemanagement. Hij is eindverantwoordelijk voor een veilige en efficiënte digitale werkomgeving. Hij geeft leiding aan de afdeling IT; hieronder vallen het applicatiebeheer, de IT-organisatie en het archief en informatiemanagement. Daan heeft Cultureel Erfgoed gestudeerd, een opleiding tot Software Engineer gevolgd en werkte eerder bij het Scheepvaartmuseum, Museum Boijmans van Beuningen en het Nederlands Filmfonds.
Edgar Tepe
hoofd financiën en facilitairEdgar Tepe is hoofd financiën en bedrijfsvoering. Hij is lid van het managementteam en het directieoverleg van het Mondriaan Fonds. Eerder werkte hij bij Toneelgroep Amsterdam en Amsterdam Partners. Edgar studeerde HEAO bedrijfskunde met extra accountancyvakken.
Madelon van de Pas
hoofd publiek & communicatieMadelon van de Pas is als hoofd publiek & communicatie de verbindende schakel tussen het Mondriaan Fonds en het publiek. Zij zorgt voor een toegankelijke en soepele communicatie zodat kunstenaars, instellingen en andere aanvragers hun weg bij het fonds goed weten te vinden en dat het publieke belang van erfgoed en kunst zichtbaar wordt. Madelon werkte voorheen bij de Nederlandse publieke omroep, de laatste tien jaar als hoofd marketing en communicatie van BNN en BNNVARA. Ook is zij als vrijwilliger actief bij de Kindertelefoon en als director of strategy bij TEDX Amsterdam. Madelon begon haar carrière na haar studie als hoofd marketing en communicatie bij debatcentrum De Balie in Amsterdam.
Wouter Koelman
hoofd beeldende kunst & erfgoedWouter Koelman is hoofd beeldende kunst & erfgoed. Hij draagt bij aan de beleidsontwikkeling op gebied van beeldende kunst en erfgoed. De coördinatie van fondsbijdragen en medewerkers die de regelingen uitvoeren ligt bij hem, evenals de coördinatie bij werving van nieuwe adviseurs. Eerder werkte Wouter bij het Van Abbemuseum in Eindhoven, het Bonnefantenmuseum in Maastricht en voormalig kunstenaarsinitiatief Artis in Den Bosch. Hij studeerde kunstgeschiedenis en kunstmanagement.
Staf
Onze stafleden adviseren de directie op een specifiek (vak)gebied.
Duygu Wijnen
bestuurssecretarisDuygu Wijnen is de bestuurssecretaris van het Mondriaan Fonds. In die hoedanigheid bereidt zij de besluitvorming van het MT en de directie voor, is ze de schakel tussen het bestuur en de Raad van Toezicht, is zij contactpersoon voor het nationale beleid van het ministerie van OCW en coördineert ze onderzoeken die in opdracht worden uitgevoerd. Hiervoor was ze 7,5 jaar werkzaam bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap waar ze actief was op het gebied van Europees cultuurbeleid. Ze studeerde Politicologie en Cultuurwetenschappen aan Columbia University en Ontwikkelingsstudies aan de Universiteit van Cambridge.
Esmée Ruijgrok
management en operationeel assistentEsmée is binnen het Mondriaan Fonds verantwoordelijk voor het plannen en organiseren van vergaderingen en bijeenkomsten, zoals die van de Raad van Toezicht en het managementteam. Daarnaast beheert Esmée de agenda van directeur Eelco, organiseert zij de werving en selectie van adviseurs en voorzitters en ondersteunt ze projectleiders bij verschillende activiteiten. Esmée heeft eerder stage gelopen bij het Fotomuseum Den Haag en heeft werkervaring opgedaan in de horeca. Ze heeft een bachelor Taal- en cultuurstudies en een master Kunstgeschiedenis behaald aan de Universiteit Utrecht.
Sandra Nicolai
juridisch- en subsidiemedewerkerSandra Nicolai is subsidiemedewerker voor de regelingen Residency, Kunst Erfgoed Presentatie en Collectieprogramma’s. Als juridisch medewerker is ze betrokken bij bezwaarschriften. Eerder werkte Sandra bij Amnesty International als medewerker theater en cultuur. Ze volgde een opleiding culturele studies aan de Universiteit van Amsterdam.
Fondsbureau
Onze collega’s van het fondsbureau begeleiden je aanvraag door het commissieproces. Het fondsbureau bestaat uit de afdeling administratie, de helpdesk en subsidiemedewerkers.
Wouter Koelman
hoofd beeldende kunst & erfgoedWouter Koelman is hoofd beeldende kunst & erfgoed. Hij draagt bij aan de beleidsontwikkeling op gebied van beeldende kunst en erfgoed. De coördinatie van fondsbijdragen en medewerkers die de regelingen uitvoeren ligt bij hem, evenals de coördinatie bij werving van nieuwe adviseurs. Eerder werkte Wouter bij het Van Abbemuseum in Eindhoven, het Bonnefantenmuseum in Maastricht en voormalig kunstenaarsinitiatief Artis in Den Bosch. Hij studeerde kunstgeschiedenis en kunstmanagement.
Administratie
De collega’s van de subsidieadministratie geven de ondersteuning in het aanvraagproces en zijn verantwoordelijk voor de administratieve verwerking van aanvragen. Ook dragen zij zorg voor het adressenbestand.
Ana Arroyo Hoebens
teamleider subsidieadministratieAna Arroyo Hoebens is teamleider administratie en verantwoordelijk voor en de verwerking van aanvragen voor een Corona-overbrugging en andere steunmaatregelen rond covid-19, Kunstenaar Project en Kunstenaar Start. In Mexico studeerde zij Archeologie en naast haar opleiding Beeldende Kunst bij MK24, is ze ook bezig met programmeren en webdesign, een cursus die ze volgt naast haar werk bij het Mondriaan Fonds. Eerder heeft Ana onder andere gewerkt bij Stayokay en het Concertgebouw in Amsterdam.
Sandra de Boer
teamleider subsidieadministratieAls teamleider subsidieadministratie coördineert Sandra samen met de andere teamleider subsidieadministratie de werkzaamheden, stuurt zij de afdeling aan en is ze is betrokken bij de administratieve verwerking van regelingen. Eerder verrichte zij als projectmedewerker ondersteunende werkzaamheden voor Prospects en werkte ze als project assistent bij het NIOD in Amsterdam. Ze voltooide het basisjaar van een opleiding fotografie bij Fotoschool Statief in Utrecht en studeerde aan de Hogeschool voor Economische Studies in Amsterdam.
Astrid van Loon
medewerker subsidieadministratieAstrid van Loon is als medewerker subsidieadministratie betrokken bij de regelingen Kunstenaar Start, Kunstenaar Project, Voucher Ambachten, Residencies, Kunst Presentatie Internationaal, Voucher Internationaal en Kunst Erfgoed Presentatie. Eerder werkte Astrid onder meer bij het Van Gogh Museum. Ook heeft ze vrijwilligerswerk gedaan bij de Oude Kerk.
Florence Riel-den Aantrekker
medewerker subsidieadministratieFlorence Riel-den Aantrekker is betrokken bij de projectadministratie. Zij is verantwoordelijk voor de ondersteuning en het beheren van de agenda’s van de collega’s van het fonds bureau. Daarnaast draagt zij zorg voor de ondersteuning en de administratieve verwerking van enkele subsidieregelingen. Eerder werkte zij bij een reclamebureau als Front Office Manager en als Office Manager/Junior Recruiter bij een uitzendbureau in de culturele sector.
Gijs de Visser
medewerker subsidieadministratieGijs is binnen het Mondriaan Fonds verantwoordelijk voor het zorgen dat subsidieaanvragen zo compleet en soepel mogelijk bij de subsidiemedewerkers terechtkomen. Daarbij informeert hij aanvragers waar nodig over het gehele aanvraagproces. Met zijn achtergrond als opgeleid kunstenaar vormt Gijs een brug tussen het fonds en kunstenaars. Gijs heeft Mediavormgeving gestudeerd aan het Koning Willem I College en Arts & Research aan het St. Joost in ’s-Hertogenbosch.
Jeanette Wagenaar
medewerker subsidieadministratieKatja Ganicheva
medewerker subsidieadministratieKatja Ganicheva is als medewerker projectadministratie betrokken bij verschillende regelingen, zoals Art Fair Internationaal, Kunst Presentatie Internationaal, Residencies, Curator Beschouwer, Kunstenaar Start, Kunst Erfgoed Presentatie, Erfgoed Innovatie, Voucher Co-Creatie, Voucher Ontwikkeling, Voucher Kunstenaar met Kind en Digitalisering Erfgoed. Zij heeft als operations medewerker gewerkt bij het Scheepvaartmuseum. Daarnaast heeft zij vrijwilligerswerk gedaan bij het Westfries Museum. Katja studeert deeltijd aan de Hogeschool van Amsterdam en zit in het 3e jaar van de opleiding Communicatie en Creative Business.
Liesbeth Enzer
medewerker subsidieadministratieLiesbeth Enzer werkt op de projectadministratie. Zij heeft Textiele Werkvormen gedaan bij d’ Witte Lelie in Amsterdam en heeft, voordat zij bij het fonds kwam werken, voornamelijk gewerkt bij organisaties buiten de culturele sector.
Linda-Ellen Boateng
medewerker subsidieadministratieLinda-Ellen Boateng werkt op de projectadministratie en bij de helpdesk van het fonds. Ze is betrokken bij de regelingen Kunstenaar Project en Curator Beschouwer, Kunst Erfgoed Presentatie en Programma's Kunstpodia. Ook draagt zij zorg voor relatiebeheer. Linda-Ellen heeft een boekhoudkundige achtergrond. Eerder werkte ze als Operational Accountant bij een transportbedrijf op Schiphol.
Mada Bakarbessy
medewerker subsidieadministratieMada Bakarbessy werkt op de projectadministratie en is betrokken bij de verwerking van aanvragen. Ook draagt zij zorg voor accountbeheer en ondersteunt zij de helpdesk. Mada heeft een boekhoudkundige achtergrond. Voordat zij bij het Mondriaan Fonds kwam, was ze financieel medewerkster bij Van Gogh Museum en De Balie. Ook was ze lange tijd vrijwillig gastvrouw bij het Stedelijk Museum in Amsterdam.
Subsidiemedewerkers
Het team subsidiemedewerkers zorgt ervoor dat alle aanvragen volledig en op tijd naar de commissie gaan en dat na de vergadering de uitkomst vlot gecommuniceerd wordt met de aanvrager. Je kunt bij een subsidiemedewerker terecht met inhoudelijke vragen, over de regelingen. Kijk in het overzicht of bij de regeling voor de juiste contactpersoon.
Bonnie Dumanaw
teamleider beeldende kunst instellingenBonnie is als teamleider beeldende kunst instellingen betrokken bij de regelingen Kunst Erfgoed Festival, Kunstenaarshonorarium, Kunst Media, Kunst Opdracht, Kunstpodia en Publicatie
Carmen Muskee
teamleider pilottrajectenCarmen Muskee is teamleider pilottrajecten. Zij houdt zich bezig met projecten waarvoor geen bestaande regeling is, maar die wel bijdragen aan innovatie binnen het veld. Zo kan het Mondriaan Fonds inspelen op actuele ontwikkelingen en behoeften van kunstenaars, beschouwers en instellingen. Carmen studeerde Nederlandse Taal & Cultuur en Kunstgeschiedenis.
Sjoerd Houben
teamleider beeldende kunst individuSjoerd Houben is als teamleider beeldende kunst individu betrokken bij de regelingen, Kunstenaar Basis, Kunstenaar Start, Kunstenaar Project, Curator Beschouwer en de Voucher Ontwikkeling, - Ambachten en – Kunstenaar met Kind. Na zijn studie fotografie aan het KASK in Gent heeft hij gewerkt als venue- en eventmanager en creatief producent. Sjoerd vindt het belangrijk de beeldende kunstsector te ondersteunen op een manier waarop iedereen gehoord, gezien en serieus genomen wordt.
Tibisay Sankatsing Nava
teamleider erfgoedAls teamleider erfgoed coördineert Tibisay het uitvoeren van de erfgoedregelingen bij het Fonds, zoals de regelingen Kunst Erfgoed Presentatie, Erfgoed Innovatie en Incidentele Aankopen. Hiervoor deed Tibisay onderzoek naar co-creatie in erfgoed bij de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) en was zij betrokken bij het Caribisch programma van NWO. Daarnaast was zij commissielid bij het Fonds voor Cultuurparticipatie en droeg zij bij aan een groot archeologisch onderzoeksproject.
Veysel Yuce
teamleider beeldende kunst internationaalVeysel Yuce is als teamleider beeldende kunst internationaal betrokken bij de regelingen Kunst Presentatie Internationaal, Residencies, Art Fair Internationaal, Voucher Internationaal en Voucher Manifestaties. Ook is hij contactpersoon bij het ministerie van Buitenlandse Zaken en Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Hij is 10 jaar werkzaam geweest bij DutchCulture waar hij zich o.a bezighield met cultureel uitwisseling met Turkije, India, Indonesië en het bevorderen van de culturele samenwerking rondom gedeeld erfgoed. Eerder werkte hij bij Kickstart Cultuurfonds en Provincie Noord-Holland als Beleidsadviseur Cultuur en Erfgoed.
Douke IJsselstein
senior projectmedewerkerDouke IJsselstein begeleidt als senior projectmedewerker de bijdragen voor kunstenaars en curatoren/ beschouwers. Ook is zij betrokken bij het mentoringtraject voor startende kunstenaars in samenwerking met Cultuur+Ondernemen en de regeling Bijdrage Programma’s Kunstpodia. Ze volgde een opleiding Kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam.
Haco de Ridder
senior projectmedewerker relaties buitenlandHaco de Ridder is senior subsidiemedewerker relaties buitenland. Hij maakt buitenlandse professionals wegwijs in de Nederlandse actuele kunst en organiseert de jaarlijkse oriëntatiereis naar het buitenland. Haco volgde een opleiding aan de hotelschool en studeerde kunstmanagement. Eerder werkte hij freelance, onder meer voor Art Basel Miami Beach (2003-200), Amsterdams Fonds voor de Kunst, CBK Zuidoost, Prins Claus Fonds, Dakar Biënnale (tentoonstelling 3x3, 2004) en de Biënnale van Venetië (tentoonstelling Fault Lines, 2003).
Akkemay Lammers
subsidiemedewerkerAkkemay Lammers is als subsidiemedewerker betrokken bij de regelingen Kunst Opdracht, Kunst Verbinding, Kunst Media en Publicaties. Voordat ze bij het Fonds begon werkte ze als freelancer in de kunstsector, onder andere voor het Stedelijk Museum Amsterdam, Patty Morgan en het Amsterdam Light Festival. Akkemay begon haar carrière na haar studie Kunstgeschiedenis als projectcoördinator bij Foam Fotografiemuseum, waar ze projecten in binnen- en buitenland organiseerde.
Emma Parmentier
subsidiemedewerker en aanspreekpunt namens de 6 rijkscultuurfondsenEmma Parmentier is als subsidiemedewerker betrokken bij de regelingen Kunstenaar Basis en Curator Beschouwer. Ook is ze het aanspreekpunt namens de 6 rijkscultuurfondsen. Voordat ze bij het Mondriaan Fonds kwam, werkte Emma bij Club Guy & Roni, het Architectuur Instituut Rotterdam en Poetry International. Ook was ze actief bij het Fonds Podiumkunsten. Emma heeft Nederlandse Taal en Cultuur gestudeerd aan de RUG in Groningen.
Fenna Lampe
subsidiemedewerkerFenna Lampe is als subsidiemedewerker betrokken bij de internationale regelingen. Voordat ze bij het Mondriaan Fonds kwam was ze actief bij De Pont in Tilburg, Galerie Ron Mandos in Amsterdam en Foam, fotografiemuseum Amsterdam. Ook werkte zij mee aan projecten van kunstenaars van onder andere Jan Hoek en Duran Lantink. Fenna heeft museologie gestudeerd aan de Reinwardt Academie.
Iris van Hest
subsidiemedewerkerIris van Hest is als subsidiemedewerker betrokken bij de beeldende kunstregelingen van het Mondriaan Fonds. Iris studeerde Sociologie aan de Universiteit van Amsterdam, waar zij zich richtte op intersectionaliteit, kunst en activisme. Eerder werkte ze als freelance onderzoeker, schrijver en tentoonstellingsmaker. Daarnaast was Iris medeoprichter en hoofdredacteur van Accent, een thematisch tijdschrift dat onderzoek deed naar de sociale wetenschappen en de kunsten, met als doel ruimte te creëren voor een intersectioneel perspectief op kunst en de maatschappelijke discours.
Lara Riga
subsidiemedewerkerLara is subsidiemedewerker bij het Mondriaan Fonds.
Lotte Hemelrijk
subsidiemedewerkerLotte Hemelrijk is als subsidiemedewerker onder meer betrokken bij de Collectieprogramma's, Kunst Erfgoed Presentatie, Aankopen en Erfgoed Innovatie. Lotte studeerde aan de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool voor de Kunsten – Breitner Academie. Eerder werkte ze projectmatig in het vakgebied van kunsteducatie en als docent Taalbeheersing, argumentatietheorie retorica en Nederlands als tweede taal aan de Universiteit van Amsterdam.
Menno Vuister
subsidiemedewerker pilottrajectenAls subsidiemedewerker pilottrajecten houdt Menno zich bezig met projecten waarvoor geen bestaande regeling is, maar die wel bijdragen aan innovatie binnen het veld. Zo kan het Mondriaan Fonds inspelen op actuele ontwikkelingen en de behoeften van kunstenaars en instellingen. Voordat Menno bij het fonds kwam werken, was hij op verschillende manieren actief in de beeldende kunst: hij werkte bij galerie Gerhard Hofland, was hoofd van het kunstenaarsprogramma bij Stichting Roodkapje en was actief als docent, tentoonstellingsmaker en tekstschrijver, onder andere voor de HKU. In al deze rollen werkte hij nauw samen met beeldend kunstenaars en schreef hij veel over hun werk, van essays tot subsidieaanvragen. Hij studeerde kunstgeschiedenis aan de Universiteit Utrecht en behaalde een Research Master in Cultural Analysis aan de Universiteit van Amsterdam. Wat hem aanspreekt aan de pilotprojecten die het fonds ondersteunt, is dat ze directe kansen bieden om nieuwe ideeën in de praktijk te brengen en zo de toekomst van de sector vorm te geven. Beeldende kunst en erfgoed zijn altijd in ontwikkeling en deze projecten helpen de sector vooruit.
Minouche Wardenaar
subsidiemedewerkerMinouche Wardenaar is als subsidiemedewerker betrokken bij instellingsregelingen. Eerder werkte ze via een adviesbureau voor verschillende kunst- en erfgoedinstellingen, waar ze medeverantwoordelijk was voor de wervingscampagnes. Ook was Minouche actief bij Framer Framed en Foam Fotografiemuseum Amsterdam. Ze heeft kunstgeschiedenis gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam.
Mirthe Wacki
subsidiemedewerkerMirthe is subsidiemedewerker Beeldende Kunst bij het Mondriaan Fonds. In deze rol is zij verantwoordelijk voor het ondersteunen van instellingen in de beeldende kunst, het beheren van publicaties, en het coördineren van kunstmedia, kunstopdrachten en kunstverbinding. Mirthe studeerde Culturele Maatschappelijke Vorming en volgde een jaar Algemene Cultuurwetenschappen, voordat ze de Academie voor Beeldende Vorming afrondde.
Sandra Nicolai
juridisch- en subsidiemedewerkerSandra Nicolai is subsidiemedewerker voor de regelingen Residency, Kunst Erfgoed Presentatie en Collectieprogramma’s. Als juridisch medewerker is ze betrokken bij bezwaarschriften. Eerder werkte Sandra bij Amnesty International als medewerker theater en cultuur. Ze volgde een opleiding culturele studies aan de Universiteit van Amsterdam.
Talitha van Ooyen
subsidiemedewerkerTalitha van Ooyen is als subsidiemedewerker betrokken bij de regelingen Erfgoed Innovatie, Kunst Erfgoed Presentatie, Aankopen, Kunst en Verbinding en Restauratie Mobiel Erfgoed. Ook is zij contactpersoon voor de Cariben. Talitha heeft een bachelor Cultureel Erfgoed van de Reinwardt Academie en werkte eerder als galeriemedewerker bij Billytown en als projectmedewerker bij CultuurSchakel in Den Haag.
Tessa Ebbers
subsidiemedewerkerTessa Ebbers is als subsidiemedewerker onder meer betrokken bij de beeldende kunstinstellingsregelingen, zoals Kunstenaarshonorarium, Kunst Media, Kunst Opdracht en Kunst Verbinding. Tessa studeerde Literatuurwetenschap en Cultural Analysis en was eerder werkzaam als tentoonstellingsmaker bij Eye Filmmuseum.
Tessa Ver Loren van Themaat
subsidiemedewerkerTessa Ver Loren van Themaat is als subsidiemedewerker betrokken bij verschillende erfgoedregelingen, waaronder Kunst Erfgoed Presentatie, Erfgoed Innovatie en Collectiemobiliteit. Tessa studeerde geschiedenis aan de Vrije Universiteit en werkte eerder voor het Lectoraat Cultureel Erfgoed aan de Reinwardt Academie, het Amsterdam Light Festival en de Vrije Universiteit.
Publiek & Communicatie
De afdeling publiek & communicatie bestaat uit 3 teams: activiteiten, communicatie en receptie.
Team activiteiten is verantwoordelijk voor de organisatie van de terugkerende activiteiten van het Mondriaan Fonds: de Biënnale van Venetië, HERE, de Johannes Vermeerprijs, de Prix de Rome Beeldende Kunst, Prospects en alle bijbehorende publicaties. Ook verzorgen zij de essaybundels.
Team communicatie is onder andere verantwoordelijk voor alle informatievoorziening vanuit het Mondriaan Fonds, zowel online als offline. Zo beheren zij de website en de social mediakanalen en zorgen ze voor de verspreiding van nieuws en vacatures. Ook organiseren ze (online) spreekuren, publieke (kennis)evenementen en informeren ze aanvragers en geïnteresseerden over de regelingen en activiteiten van het fonds.
De receptie is het eerste aanspreekpunt van het Mondriaan Fonds, zowel telefonisch en per mail als bij binnenkomst op locatie. Het team ondersteunt de dagelijkse gang van zaken op kantoor, ontvangt gasten en beheert algemene correspondentie.
Madelon van de Pas
hoofd publiek & communicatieMadelon van de Pas is als hoofd publiek & communicatie de verbindende schakel tussen het Mondriaan Fonds en het publiek. Zij zorgt voor een toegankelijke en soepele communicatie zodat kunstenaars, instellingen en andere aanvragers hun weg bij het fonds goed weten te vinden en dat het publieke belang van erfgoed en kunst zichtbaar wordt. Madelon werkte voorheen bij de Nederlandse publieke omroep, de laatste tien jaar als hoofd marketing en communicatie van BNN en BNNVARA. Ook is zij als vrijwilliger actief bij de Kindertelefoon en als director of strategy bij TEDX Amsterdam. Madelon begon haar carrière na haar studie als hoofd marketing en communicatie bij debatcentrum De Balie in Amsterdam.
Brianne Wind
communicatiemedewerkerBrianne Wind is communicatiemedewerker. Zij draagt zorg voor het beheer van de social media, de website en overige communicatie-uitingen. Brianne studeerde Algemene Cultuurwetenschappen aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Eerder werkte ze als communicatiemanager bij Arttenders en bij diverse mode-organisaties, waaronder Vogue Nederland, Amsterdam Fashion Week en Modefabriek.
Caroline Soons
communicatieadviseurCaroline Soons is communicatieadviseur. Zij is verantwoordelijk voor de algemene communicatie van het fonds, persvoorlichting en de communicatie rond de Prix de Rome beeldende kunst. Ook voert zij de redactie van het jaarverslag en andere fondspublicaties. Eerder werkte Caroline als communicatieprofessional bij AKV/St.Joost in Breda en ’s-Hertogenbosch. Zij studeerde kunstgeschiedenis en volgde een opleiding tot communicatieadviseur.
Esther Schussler
communicatieadviseurEsther Schussler is communicatieadviseur. Ze is bij het fonds onder andere verantwoordelijk voor de persvoorlichting en communicatie rondom de Nederlandse inzending voor de Biënnale van Venetië, de Kunstkoopregeling en Prospects. Eerder werkte Esther als strateeg bij campagnebureau BKB waar ze verschillende campagnes maakte met maatschappelijk impact.
Francesca Karsomenawi
communicatiemedewerkerIngrid Mokiem
medewerker receptie en secretariaatIngrid Mokiem is medewerker receptie en secretariaat. Zij is het eerste aanspreekpunt en geeft algemene informatie over de bijdragemogelijkheden van het Mondriaan Fonds. Ze draagt zorg voor de ondersteuning en administratieve verwerking van aanvragen en ondersteunt daarnaast de directie. Voor veel bezoekers van het Mondriaan Fonds is zij een vertrouwd gezicht: na het begin van haar carrière bij het cultuurministerie, is Ingrid al dertig jaar vaste spil bij het fonds.
Marjolijn van Heemstra
medewerker receptie en secretariaatMilo Vermeire
redacteur publicaties en activiteitenMilo Vermeire is als de redacteur verantwoordelijk voor de publicaties die het Mondriaan Fonds produceert en de teksten in onze tentoonstellingen. Zo werkt hij mee aan Prospects, de Prix de Rome Beeldende Kunst, de essayreeks en de Nederlandse inzending voor de Biënnale van Venetië. Voorheen werkte hij voor diverse kunsttijdschriften, kunstinstellingen en dagbladen. Naast zijn werk bij het Mondriaan Fonds schrijft hij nog steeds af en toe voor de beeldende kunstredactie van NRC.
Noura Habbab
projectleider activiteitenNoura Habbab is projectleider activiteiten. Zij is verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van de Nederlandse inzending voor de Biënnale van Venetië en de jurybegeleiding en aansturing van de Johannes Vermeerprijs, de Nederlandse staatsprijs voor de kunsten. Eerder werkte zij onder meer bij het Prins Claus Fonds, en was zij als projectmanager werkzaam voor kunstenaar Alicia Framis en My First Art Collection Amsterdam.
Facilitaire zaken
De afdeling facilitaire zaken beheert het gebouw, zorgt ervoor dat we goed kunnen werken op kantoor, verzorgt de vergaderingen en verwerkt de post.
Edgar Tepe
hoofd financiën en facilitairEdgar Tepe is hoofd financiën en bedrijfsvoering. Hij is lid van het managementteam en het directieoverleg van het Mondriaan Fonds. Eerder werkte hij bij Toneelgroep Amsterdam en Amsterdam Partners. Edgar studeerde HEAO bedrijfskunde met extra accountancyvakken.
Martien de Groot
beheerderMartien de Groot werkt bij het fonds als beheerder van het gebouw. Hij zorgt voor goede werkomstandigheden in een aantrekkelijke en functionele werkomgeving. Hij brengt de werkervaring mee die hij als organisator de afgelopen jaren opdeed in de horeca, bij Brouwerij ’t IJ en bij een importbedrijf voor kleding.
Rodney Aalse
medewerker interne en huishoudelijke dienstRodney is medewerker interne en huishoudelijke dienst bij het Mondriaan Fonds.
Financiën
De collega’s van de afdeling financiën zijn onder andere verantwoordelijk voor budgetbeheer en de (jaarlijkse) rapportages van het fonds. Daarnaast controleren ze de begrotingen en de verantwoordingen van aanvragers. Ook zijn ze nauw betrokken bij de effectmeting van fondsbijdragen.
Edgar Tepe
hoofd financiën en facilitairEdgar Tepe is hoofd financiën en bedrijfsvoering. Hij is lid van het managementteam en het directieoverleg van het Mondriaan Fonds. Eerder werkte hij bij Toneelgroep Amsterdam en Amsterdam Partners. Edgar studeerde HEAO bedrijfskunde met extra accountancyvakken.
Bart Fuijkschot
senior medewerker financiënBart Fuijkschot is senior medewerker financiën. Hij is verantwoordelijk voor het verzorgen van rapportages en het aanleveren en controleren van gegevens voor de jaarrekening. Ook draagt hij zorg voor budgetbeheer en het controleren van begrotingen en de verantwoording van aanvragers. Daarnaast is hij betrokken bij de effectmeting van fondsbijdragen.
Ingrid Senff
medewerker financiënIngrid Senff is medewerker financiën. Ze draagt zorg voor de dagelijkse gang van zaken op de afdeling zoals het debiteuren- en crediteurenbeheer. Ook is ze verantwoordelijk voor het financieel afhandelen van commissievergaderingen en het controleren van begrotingen en financiële eindverantwoordingen bij aanvragen. Ze heeft een achtergrond in administratie. Ingrid werkte eerder bij Nuffic, de Nederlandse organisatie voor internationalisering in het onderwijs in Den Haag. Zij heeft Europese Studies gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam.
Zuzana Hermanova
medewerker financiënZuzana Hermanova is medewerker financiën. Ze draagt zorg voor de dagelijkse gang van zaken op de afdeling zoals het debiteuren- en crediteurenbeheer. Ook is ze verantwoordelijk voor het financieel afhandelen van commissievergaderingen, controleren van begrotingen bij aanvragen en het voorbereiden van betalingen. Ze heeft een achtergrond in accountancy en werkte eerder bij het Concertgebouw.
IT & Informatiemanagement
De afdeling IT & informatiemanagement draagt zorg voor de automatisering in de aanvraag- en werkprocessen bij het fonds; het beheer van de aanvraagapplicatie, het netwerkbeheer, maar ook het zorgen voor goedwerkende apparatuur voor de medewerkers. Ook voor praktische vragen over ons aanvraagsysteem staan onze collega’s voor je klaar.
Daan Strating
hoofd IT & informatiemanagementDaan Strating is hoofd IT & informatiemanagement. Hij is eindverantwoordelijk voor een veilige en efficiënte digitale werkomgeving. Hij geeft leiding aan de afdeling IT; hieronder vallen het applicatiebeheer, de IT-organisatie en het archief en informatiemanagement. Daan heeft Cultureel Erfgoed gestudeerd, een opleiding tot Software Engineer gevolgd en werkte eerder bij het Scheepvaartmuseum, Museum Boijmans van Beuningen en het Nederlands Filmfonds.
Jasmin Farag
proces- en informatiemanagerJasmin Farag is Proces- en Informatiemanager. In deze rol houdt zij zich bezig met het ontwerpen en optimaliseren van digitale werkprocessen voor medewerkers en aanvragers. Jasmin studeerde Kunstgeschiedenis en Filmstudies aan de Universiteit van Amsterdam. Ze heeft een achtergrond in het bedrijfsleven en de culturele sector en werkte eerder onder andere bij het Van Gogh Museum, Rituals, Veem House for Performance en Kunstinstituut Melly. Jasmin vindt het belangrijk bij te dragen aan een divers cultureel landschap waarin ruimte is voor experiment, het vertellen van nieuwe verhalen en het creëren van verbinding.
Jelle Nagelkerken
helpdeskmedewerkerJelle Nagelkerken werkt op de afdeling IT & informatiemanagement, waar gecontroleerd wordt of aanvragen aan de voorwaarden voldoen, volledig zijn en dan administratief verwerkt worden. Daarnaast ondersteunt hij via de helpdesk aanvragers die hindernissen tegenkomen in het online aanvraagproces. Voordat Jelle in 2014 bij het fonds kwam werkte hij in verschillende functies bij de gemeente Amsterdam.
Liesbeth Filius
applicatiebeheerderLiesbeth Filius is applicatiebeheerder. De inrichting en het beheer van het systeem voor digitale aanvragen bepalen de hoofdmoot van haar werk, maar zij staat ook altijd klaar voor allerhande technische vragen en ideeën. Eerder werkte Liesbeth in het onderwijs. Ze ging naar d' Witte Lelie in Amsterdam voor tekenen en kunstgeschiedenis en studeerde daarna Gedragswetenschap.
Stacey Carrilho
helpdeskmedewerkerStacey Carrilho is betrokken bij de helpdesk van het fonds, voor ondersteuning bij het digitaal indienen van aanvragen. Als medewerker subsidieadministratie verwerkt hij projectaanvragen. Voor hij bij het Mondriaan Fonds kwam, werkte Stacey in Utrecht in de pensioenadministratie. Na negen jaar vond hij het tijd voor verandering. Met een vader die beeldhouwer is, is hij van kind af aan thuis in de wereld van kunst en cultuur. ‘Daarom trok het Mondriaan Fonds me ook aan; dit past meer bij mij.’
Vragen?
We helpen je graag. Je kunt ons tijdens kantooruren telefonisch bereiken. Een vraag over een subsidieregeling? Mail dan rechtstreeks naar de contactpersoon zoals vermeld bij de regeling.
Foto’s team: Annemieke van der Togt