We zijn onze website aan het vernieuwen. Het kan zijn dat sommige functies nog niet optimaal werken of dat je informatie mist. We zijn er mee bezig. Als je iets niet kunt vinden laat het ons weten via ln.sdnofnaairdnom@eitacinummoc.

Maak kennis met ons team

Dit zijn alle mensen die zich inzetten voor het Mondriaan Fonds. Zij zorgen dagelijks voor het proces rond jouw subsidieaanvraag, maken resultaten zichtbaar en organiseren activiteiten.

 

Directie

De directie is verantwoordelijk voor de algemene leiding, de strategische beleidsontwikkeling en externe contacten van het Mondriaan Fonds.

Eelco van der Lingen

directeur-bestuurder

Eelco van der Lingen

directeur-bestuurder

Eelco van der Lingen is sinds 1 maart 2019 directeur-bestuurder van het Mondriaan Fonds. Hij is verantwoordelijk voor de algemene leiding, de strategische beleidsontwikkeling en externe contacten van het Mondriaan Fonds. Als adviseur en voorzitter van adviescommissies leerde hij het fonds eerder al kennen. Tot zijn aanstelling werkte hij als conservator moderne en hedendaagse kunst in het Fries Museum in Leeuwarden. Van 2007 tot 2017 was hij directeur en curator van presentatie-instelling Nest in Den Haag, dat hij ook oprichtte. Als gastcurator maakte hij tentoonstellingen bij het Centraal Museum in Utrecht, Museum Kranenburgh in Bergen en TENT in Rotterdam. Daarnaast was hij adviseur bij verschillende fondsen, schreef hij artikelen en was hij gastdocent en examinator op een aantal kunstacademies.

Christine Lindo

adjunct-directeur

Christine Lindo

adjunct-directeur

Christine Lindo is adjunct-directeur. Zij draagt bij aan de ontwikkeling van het beleid en is verantwoordelijk voor de juridische zaken bij het fonds, inclusief een zorgvuldige en juiste uitvoering van de regelingen. Ook voert zij het personeelsbeleid uit. Eerder werkte zij bij Moret Gudde Brinkman en bij de Rechtswinkel.

Sarah Malko

bestuurssecretaris

Sarah Malko

bestuurssecretaris

Sarah Malko is bestuurssecretaris. Zij ondersteunt de directeur op allerlei vlakken, van de zorg voor kernrelaties en politiek tot ondersteuning bij analyse en strategie. Sarah is daarnaast verantwoordelijk voor de evaluaties en onderzoeken die het fonds uitvoert. Eerder werkte ze bij Imagine IC, waar ze zorg droeg voor de communicatie. Sarah studeerde Klassieke Talen en Nieuwe Geschiedenis.

MT

Onze afdelingshoofden vormen samen het managementteam (MT). Samen met de directie zorgen de MT-leden voor een toekomstgericht beleid en samen met de afdelingen zorgen ze voor de praktische uitvoering daarvan.

Edgar Tepe

hoofd financiën en bedrijfsvoering

Edgar Tepe

hoofd financiën en bedrijfsvoering

Edgar Tepe is hoofd financiën en bedrijfsvoering. Hij is lid van het managementteam en het directieoverleg van het Mondriaan Fonds. Eerder werkte hij bij Toneelgroep Amsterdam en Amsterdam Partners. Edgar studeerde HEAO bedrijfskunde met extra accountancyvakken.

Madelon van de Pas

hoofd communicatie

Madelon van de Pas

hoofd communicatie

Madelon van de Pas is als hoofd communicatie de verbindende schakel tussen het Mondriaan Fonds, de betrokkenen en het publiek. Zij zorgt voor een toegankelijke en soepele communicatie zodat kunstenaars, instellingen en andere aanvragers hun weg goed naar en bij het fonds weten te vinden en dat het publieke belang van erfgoed en kunst zichtbaar wordt. Madelon werkte voorheen bij de Nederlandse publieke omroep, de laatste tien jaar als hoofd communicatie van BNN en BNNVARA. Ook is zij als strateeg betrokken geweest bij TEDX Amsterdam. Madelon begon haar carrière na haar studie als hoofd marketing en communicatie bij debatcentrum De Balie in Amsterdam.

Merel Feije

hoofd IT

Merel Feije

hoofd IT

Merel Feije is hoofd IT. Ze is hoofd verantwoordelijk voor het IT beheer, de ontwikkeling van de kantoorautomatisering en het applicatiebeheer. Daarnaast zijn de ontwikkeling en verbetering van digitale in- en externe werkprocessen onderdeel van haar takenpakket. Merel heeft een master in cultuurbeleid, - behoud en -beheer en werkte eerder bij het Amsterdams Fonds voor de Kunst.

Rapti Miedema

hoofd bureau erfgoed en pilots

Rapti Miedema

hoofd bureau erfgoed en pilots

Rapti Miedema is als hoofd bureau erfgoed en pilots medeverantwoordelijk voor het erfgoedbeleid en pilotprojecten bij het fonds, gericht op vernieuwingen in het veld. Ze is een verbindende schakel tussen de directie en het team van projectmedewerkers. Ook coördineert Rapti de selectie van adviseurs. Na haar afstuderen aan de Universiteit Leiden, waar ze zich specialiseerde in kunst en materiële cultuur van Indonesië, werkte Rapti in het Nationaal Museum van Wereldculturen en vervolgens bij de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek. Hier was zij senior beleidsmedewerker op het gebied van archeologie en maatschappelijk verantwoord innoveren en maakte zij zich sterk voor meer inclusie in de wetenschap.

Wouter Koelman

hoofd bureau beeldende kunst en internationaal

Wouter Koelman

hoofd bureau beeldende kunst en internationaal

Wouter Koelman is hoofd bureau. Hij draagt bij aan de beleidsontwikkeling op gebied van beeldende kunst en erfgoed. De coördinatie van fondsbijdragen en medewerkers die de regelingen uitvoeren ligt bij hem, evenals de coördinatie bij werving van nieuwe adviseurs. Eerder werkte Wouter bij het Van Abbemuseum in Eindhoven, het Bonnefantenmuseum in Maastricht en voormalig kunstenaarsinitiatief Artis in Den Bosch. Hij studeerde kunstgeschiedenis en kunstmanagement.

Staf

Onze stafleden adviseren de directie op een specifiek vakgebied en rond projecten die het fonds initieert of mede-initieert. Bijvoorbeeld op HR gebied of over de organisatie van de Prix de Rome.

Judith de Jonge

jurist

Judith de Jonge

jurist

Judith is jurist bij het Mondriaan Fonds.

Mirjam Beerman

senior projectmedewerker relaties binnenland

Mirjam Beerman

senior projectmedewerker relaties binnenland

Mirjam Beerman is senior medewerker relaties binnenland. Zij coördineert en organiseert de Prix de Rome Beeldende Kunst en Architectuur, de Nederlandse inzending voor de Biënnale van Venetië, de jaarlijkse tentoonstelling Prospects en de essayreeks van het fonds. Tot 2016 was Mirjam hoofd communicatie bij het Mondriaan Fonds en bij het voormalige Fonds BKVB. Daarvoor werkte zij als freelancer voor o.a. Manifesta, Rijksdienst Beeldende kunst, Archis en Trans Artists. Zij studeerde kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam.

Noura Habbab

projectleider Johannes Vermeer Prijs

Noura Habbab

projectleider Johannes Vermeer Prijs

Noura Habbab is projectleider Johannes Vermeer Prijs, de Nederlandse staatsprijs voor de kunsten. Zij is verantwoordelijk voor de jurybegeleiding en de aansturing van de uitreiking van de Johannes Vermeer Prijs. Eerder werkte zij onder meer bij het Prins Claus Fonds, en was zij als projectmanager werkzaam voor kunstenaar Alicia Framis en My First Art Collection Amsterdam.

Fonds Bureau

Onze collega’s van het fonds bureau begeleiden je aanvraag door het commissieproces. Het fonds bureau bestaat uit de afdeling administratie, de helpdesk, projectmedewerkers en receptie.

Rapti Miedema

hoofd bureau erfgoed en pilots

Rapti Miedema

hoofd bureau erfgoed en pilots

Rapti Miedema is als hoofd bureau erfgoed en pilots medeverantwoordelijk voor het erfgoedbeleid en pilotprojecten bij het fonds, gericht op vernieuwingen in het veld. Ze is een verbindende schakel tussen de directie en het team van projectmedewerkers. Ook coördineert Rapti de selectie van adviseurs. Na haar afstuderen aan de Universiteit Leiden, waar ze zich specialiseerde in kunst en materiële cultuur van Indonesië, werkte Rapti in het Nationaal Museum van Wereldculturen en vervolgens bij de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek. Hier was zij senior beleidsmedewerker op het gebied van archeologie en maatschappelijk verantwoord innoveren en maakte zij zich sterk voor meer inclusie in de wetenschap.

Wouter Koelman

hoofd bureau beeldende kunst en internationaal

Wouter Koelman

hoofd bureau beeldende kunst en internationaal

Wouter Koelman is hoofd bureau. Hij draagt bij aan de beleidsontwikkeling op gebied van beeldende kunst en erfgoed. De coördinatie van fondsbijdragen en medewerkers die de regelingen uitvoeren ligt bij hem, evenals de coördinatie bij werving van nieuwe adviseurs. Eerder werkte Wouter bij het Van Abbemuseum in Eindhoven, het Bonnefantenmuseum in Maastricht en voormalig kunstenaarsinitiatief Artis in Den Bosch. Hij studeerde kunstgeschiedenis en kunstmanagement.

Administratie

De collega’s van de projectadministratie geven de ondersteuning in het aanvraagproces en zijn verantwoordelijk voor de administratieve verwerking van aanvragen. Ook dragen zij zorg voor het accountbeheer, het adressenbestand en ondersteunen ze de helpdesk.

Ana Arroyo Hoebens

administratief medewerker

Ana Arroyo Hoebens

administratief medewerker

Ana Arroyo Hoebens is betrokken bij de projectadministratie en de verwerking van aanvragen voor een Corona-overbrugging en andere steunmaatregelen rond covid-19, Kunstenaar Project en Kunstenaar Start. In Mexico studeerde zij Archeologie en naast haar opleiding Beeldende Kunst bij MK24, is ze ook bezig met programmeren en webdesign, een cursus die ze volgt naast haar werk bij het Mondriaan Fonds. Eerder heeft Ana onder andere gewerkt bij Stayokay en het Concertgebouw in Amsterdam.

Chala Westerman

administratief medewerker

Chala Westerman

administratief medewerker

Chala Westerman is betrokken bij de projectadministratie en de verwerking van aanvragen voor een Corona-overbrugging en andere steunmaatregelen rond covid-19, Kunstenaar Project en Kunstenaar Start. Voordat ze bij het Mondriaan Fonds kwam werkt Chala als studio-assistent van kunstenaar Jennifer Tee. Daarnaast deed ze een onderzoek- en productiestage bij de Appel in Amsterdam. Chala is afgestudeerd als informatiekundige en als kunsthistoricus.

Faresia Abdoelaziz

administratief medewerker

Faresia Abdoelaziz

administratief medewerker

Faresia Abdoelaziz is als administratief medewerker betrokken bij de verwerking van aanvragen van kunstenaars en instellingen. Voordat ze bij het Mondriaan Fonds kwam was ze actief in het boekenvak. Ze werkte als PR medewerker bij Uitgeverij Prometheus, maar was ook juridisch administratief medewerker bij het UWV. Faresia studeerde Engelse Taal & Cultuur aan de Universiteit van Amsterdam en behaalde een MA Literatuur Vandaag aan de Universiteit Utrecht.

Florence Riel-den Aantrekker

administratief medewerker

Florence Riel-den Aantrekker

administratief medewerker

Florence Riel-den Aantrekker is medewerker projectadministratie. Zij draagt zorg voor de ondersteuning en de administratieve verwerking van aanvragen. Speciaal de Kunstenaar Start, Kunst Presentatie Internationaal en de KunstKoop. Eerder werkte zij bij reclamebureau THEY als Front Office Manager en bij Culture Works als Office Manager en Junior Recruiter. Ze volgde een theateropleiding in Amsterdam.

Linda-Ellen Boateng

administratief medewerker

Linda-Ellen Boateng

administratief medewerker

Linda-Ellen Boateng werkt op de projectadministratie en bij de helpdesk van het fonds. Ze is betrokken bij de regelingen Kunstenaar Project en Curator Beschouwer, Kunst Erfgoed Presentatie en Programma's Kunstpodia. Ook draagt zij zorg voor relatiebeheer. Linda-Ellen heeft een boekhoudkundige achtergrond. Eerder werkte ze als Operational Accountant bij een transportbedrijf op Schiphol.

Lisa van Beek

administratief medewerker

Lisa van Beek

administratief medewerker

Lisa van Beek is medeweker administratie. Daarnaast is zij actief als archiefmedewerker. Na haar studies Museologie en Photographic Studies, werkte Lisa eerder als officemanager bij een architecten- en communicatiebureau.

Lise Hermans

administratief medewerker

Lise Hermans

administratief medewerker

Lise Hermans is als administratief medewerker betrokken bij de verwerking van aanvragen zoals Kunstenaar Start, Kunstenaar Project, Curator Beschouwer, Incidentele Aankopen en de KunstKoop. Voordat ze bij het Mondriaan Fonds kwam werkte ze bij BAK, basis voor actuele kunst Utrecht als Office Manager & Productie. Ze studeerde kunstgeschiedenis gecombineerd met cultuurbeleid en fondsenwerving.

Mada Bakarbessy

administratief medewerker

Mada Bakarbessy

administratief medewerker

Mada Bakarbessy werkt op de projectadministratie en is betrokken bij de verwerking van aanvragen. Ook draagt zij zorg voor accountbeheer en ondersteunt zij de helpdesk. Mada heeft een boekhoudkundige achtergrond. Voordat zij bij het Mondriaan Fonds kwam, was ze financieel medewerkster bij Van Gogh Museum en De Balie. Ook was ze lange tijd vrijwillig gastvrouw bij het Stedelijk Museum in Amsterdam.

Sandra de Boer

administratief medewerker

Sandra de Boer

administratief medewerker

Sandra de Boer draagt op de afdeling projectadministratie zorg voor de ondersteuning en verwerking van aanvragen, waaronder aanvragen voor de regelingen Kunstenaar Start, Kunst Erfgoed Presentatie, Kunst Verbinding, Kunstenaarshonorarium en de Bijdrage Beschermd Cultuurgoed. Tevens verricht zij ondersteunende werkzaamheden voor Prospects. Eerder was zij als administratief medewerker bij het NICAM betrokken bij het Europese classificatiesysteem voor games en werkte ze als project-assistent bij het NIOD in Amsterdam. Ze voltooide het basisjaar van een opleiding fotografie en studeerde aan de Hogeschool voor Economische Studies in Amsterdam.

Sebastiaan Visser-Paz

administratief medewerker

Sebastiaan Visser-Paz

administratief medewerker

Sebastiaan Visser-Paz is medewerker projectadministratie. Hij draagt zorg voor de ondersteuning en administratieve verwerking van aanvragen, zoals de Kunstenaar Basis, Kunst Opdracht, Kunst Erfgoed Presentatie, Kunst Presentatie Internationaal, hij coördineert het sollicitatieproces van adviseurs en is interne trainer diversiteit & inclusie. Sebastiaan studeerde Media- en Cultuurwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, specialiseerde in Film Studies aan de Universiteit van Toronto en studeerde af met een onderzoek naar gender en seksualiteit in Film. Hij werkte voor Toronto International Film Festival en doet verder communicatie en productie van (internationale) filmfestivals.

Stacey Carrilho

administratief medewerker

Stacey Carrilho

administratief medewerker

Stacey Carrilho is betrokken bij de helpdesk van het fonds, voor ondersteuning bij het digitaal indienen van aanvragen. Als administratief medewerker verwerkt hij projectaanvragen. Voor hij bij het Mondriaan Fonds kwam, werkte Stacey in Utrecht in de pensioenadministratie. Na negen jaar vond hij het tijd voor verandering. Met een vader die beeldhouwer is, is hij van kind af aan thuis in de wereld van kunst en cultuur. ‘Daarom trok het Mondriaan Fonds me ook aan; dit past meer bij mij.’

Helpdesk en Receptie

Alle algemene vragen over aanvragen, activiteiten en evenementen kun je stellen aan onze receptie. Voor praktische vragen die te maken hebben met ons aanvraagsysteem zitten de collega’s van de helpdesk voor je klaar.

Ingrid Mokiem

medewerker receptie en secretariaat

Ingrid Mokiem

medewerker receptie en secretariaat

Ingrid Mokiem is medewerker receptie en secretariaat. Zij is het eerste aanspreekpunt en geeft algemene informatie over de bijdragemogelijkheden van het Mondriaan Fonds. Ze draagt zorg voor de ondersteuning en administratieve verwerking van aanvragen. Ingrid ondersteunt de directie en verzorgt de boekbestellingen. Voor veel bezoekers van het Mondriaan Fonds is zij een vertrouwd gezicht: na het begin van haar carrière bij het cultuurministerie, is Ingrid al dertig jaar vaste spil bij het fonds.

Jelle Nagelkerken

administratief medewerker

Jelle Nagelkerken

administratief medewerker

Jelle Nagelkerken werkt op de projectadministratie, waar gecontroleerd wordt of aanvragen aan de voorwaarden voldoen, volledig zijn en dan administratief verwerkt worden. Daarnaast ondersteunt hij via de helpdesk aanvragers die hindernissen tegenkomen in het online aanvraagproces. Voordat Jelle in 2014 bij het fonds kwam werkte hij in verschillende functies bij de gemeente Amsterdam.

Liesbeth Enzer

administratief medewerker

Liesbeth Enzer

administratief medewerker

Liesbeth Enzer werkt op de projectadministratie. Zij heeft Textiele Werkvormen gedaan bij d’ Witte Lelie in Amsterdam en heeft, voordat zij bij het fonds kwam werken, voornamelijk gewerkt bij organisaties buiten de culturele sector.

Linda-Ellen Boateng

administratief medewerker

Linda-Ellen Boateng

administratief medewerker

Linda-Ellen Boateng werkt op de projectadministratie en bij de helpdesk van het fonds. Ze is betrokken bij de regelingen Kunstenaar Project en Curator Beschouwer, Kunst Erfgoed Presentatie en Programma's Kunstpodia. Ook draagt zij zorg voor relatiebeheer. Linda-Ellen heeft een boekhoudkundige achtergrond. Eerder werkte ze als Operational Accountant bij een transportbedrijf op Schiphol.

Pien Schaap

medewerker receptie en secretariaat

Pien Schaap

medewerker receptie en secretariaat

Pien Schaap is medewerker receptie en secretariaat. Zij is het eerste aanspreekpunt en geeft algemene informatie over de bijdragemogelijkheden van het Mondriaan Fonds. Ze draagt zorg voor de ondersteuning en administratieve verwerking van aanvragen. Pien ondersteunt de directie en verzorgt de boekbestellingen. Eerder werkte zij bij het Van Gogh Museum. Ook was Pien lange tijd actief in de filmindustrie, als locatie-scout en als art department producer.

Stacey Carrilho

administratief medewerker

Stacey Carrilho

administratief medewerker

Stacey Carrilho is betrokken bij de helpdesk van het fonds, voor ondersteuning bij het digitaal indienen van aanvragen. Als administratief medewerker verwerkt hij projectaanvragen. Voor hij bij het Mondriaan Fonds kwam, werkte Stacey in Utrecht in de pensioenadministratie. Na negen jaar vond hij het tijd voor verandering. Met een vader die beeldhouwer is, is hij van kind af aan thuis in de wereld van kunst en cultuur. ‘Daarom trok het Mondriaan Fonds me ook aan; dit past meer bij mij.’

Projectmedewerkers

Het team projectmedewerkers zorgt ervoor dat alle aanvragen volledig en op tijd naar de commissie gaan en dat na de vergadering de uitkomst vlot gecommuniceerd wordt met de aanvrager. Je kunt bij een projectmedewerker terecht met inhoudelijke vragen, over de regelingen. Kijk in het overzicht of bij de regeling voor de juiste contactpersoon.

Bonnie Dumanaw

senior projectmedewerker en contactpersoon interdisciplinaire projecten

Bonnie Dumanaw

senior projectmedewerker en contactpersoon interdisciplinaire projecten

Bonnie is als projectmedewerker betrokken bij de regelingen Kunstenaar Basis, Kunstenaar Project, Programma's Kunstpodia, Kunst Opdracht en Curator en Beschouwer. Ook is Bonnie het aanspreekpunt voor interdisciplinaire kunstprojecten namens de 6 Rijkscultuurfondsen.

Carmen Muskee

projectmedewerker

Carmen Muskee

projectmedewerker

Carmen Muskee is projectmedewerker voor Kunstenaar Start, Kunst Opdracht, Kunstenaarshonorarium, Kunstpodia en de KunstKoop. Ook is ze betrokken bij de organisatie van Prospects. Carmen studeerde Nederlands en kunstgeschiedenis. Verder is zij dansredacteur bij We Are Public.

Douke IJsselstein

senior projectmedewerker

Douke IJsselstein

senior projectmedewerker

Douke IJsselstein begeleidt als senior projectmedewerker de bijdragen voor kunstenaars. Ook is zij betrokken bij de Programma's Kunstpodia, Kunst Presentatie Internationaal en KunstKoop. Douke is contactpersoon voor het Gastatelier Arts Initiative Tokyo en Atelier Holsboer in Parijs. Ze volgde een opleiding Kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam.

Emma Parmentier

projectmedewerker

Emma Parmentier

projectmedewerker

Emma Parmentier is als projectmedewerker betrokken bij de regelingen Kunstenaar Project, Kunstenaar Basis en Kunstenaarshonorarium. Voordat ze bij het Mondriaan Fonds kwam, werkte Emma bij Club Guy & Roni, het Architectuur Instituut Rotterdam en Poetry International. Ook was ze actief bij het Fonds Podiumkunsten en het NPO-fonds. Emma heeft Nederlandse Taal en Cultuur gestudeerd aan de RUG in Groningen.

Fenna Lampe

projectmedewerker

Fenna Lampe

projectmedewerker

Fenna Lampe is als projectmedewerker betrokken bij de regelingen Curator en Beschouwer, Kunstenaar Start, Kunstenaar Basis, Kunstenaar Project, Art Fairs en Kunstenaarshonorarium. Voordat ze bij het Mondriaan Fonds kwam was ze actief bij De Pont in Tilburg, Galerie Ron Mandos in Amsterdam en Foam, fotografiemuseum Amsterdam. Ook werkte zij mee aan projecten van kunstenaars van onder andere Jan Hoek en Duran Lantink. Fenna heeft museologie gestudeerd aan de Reinwardt Academie.

Haco de Ridder

senior projectmedewerker relaties buitenland

Haco de Ridder

senior projectmedewerker relaties buitenland

Haco de Ridder is senior projectmedewerker relaties buitenland. Hij maakt buitenlandse professionals wegwijs in de Nederlandse actuele kunst en organiseert de jaarlijkse oriëntatiereis naar het buitenland. Haco volgde een opleiding aan de hotelschool en studeerde kunstmanagement. Eerder werkte hij freelance, onder meer voor Art Basel Miami Beach (2003-200), Amsterdams Fonds voor de Kunst, CBK Zuidoost, Prins Claus Fonds, Dakar Biënnale (tentoonstelling 3x3, 2004) en de Biënnale van Venetië (tentoonstelling Fault Lines, 2003).

Jorien Ceelen

projectmedewerker

Jorien Ceelen

projectmedewerker

Jorien Ceelen is projectmedewerker bij het Mondriaan Fonds.

Lara Riga

projectmedewerker

Lara Riga

projectmedewerker

Lara is projectmedewerker bij het Mondriaan Fonds.

Laura van Rij

projectmedewerker 75 jaar vrijheid

Laura van Rij

projectmedewerker 75 jaar vrijheid

Laura van Rij is betrokken bij de regeling ‘75 jaar vrijheid’, als medewerker voor projecten die de herinnering aan de Tweede Wereldoorlog levend houden en vieren dat Nederland 75 jaar geleden is bevrijd. Laura studeerde publieksgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. Als historicus heeft zij onderzoekservaring opgedaan en schrijft zij academische teksten, naast teksten voor het grote publiek, over herinneringscultuur, erfgoed en de Tweede Wereldoorlog. Ze werkte eerder bij het Nationaal Holocaust Museum en de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.

Lotte Hemelrijk

projectmedewerker

Lotte Hemelrijk

projectmedewerker

Lotte Hemelrijk is als projectmedewerker onder meer betrokken bij de Collectieprogramma's, Kunst Erfgoed Presentatie, Aankopen en Erfgoed Innovatie. Lotte studeerde aan de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool voor de Kunsten – Breitner Academie. Eerder werkte ze projectmatig in het vakgebied van kunsteducatie en als docent Taalbeheersing, argumentatietheorie retorica en Nederlands als tweede taal aan de Universiteit van Amsterdam.

Marijn Veenhuijzen

projectmedewerker

Marijn Veenhuijzen

projectmedewerker

Marijn Veenhuijzen is projectmedewerker. Hij is betrokken bij de volgende regelingen: Kunst Opdracht, Kunstenaar Project en Curator Beschouwer, Kunst Erfgoed Presentatie en Mobiel Erfgoed. Marijn studeerde piano aan het conservatorium van Utrecht en volgde aan de Universiteit van Utrecht diverse vakken aan de faculteit Geesteswetenschappen.

Marineke van der Reijden

hoofd cultureel erfgoed

Marineke van der Reijden

hoofd cultureel erfgoed

Marineke van der Reijden draagt als hoofd erfgoed zorg voor beleidsontwikkeling op het gebied van cultureel erfgoed. Ook voert zij regelingen uit, zoals de Bijdrage Incidentele Aankopen. Zij deed de HTS Mr Koetsier, richting mode en textiel, en studeerde economie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Ze werkte bij het toenmalige ministerie van WVC en voorafgaand aan de oprichting van het Mondriaan Fonds ook bij de Mondriaan Stichting.

Minouche Wardenaar (verlof)

projectmedewerker

Minouche Wardenaar (verlof)

projectmedewerker

Minouche Wardenaar is als projectmedewerker betrokken bij instellingsregelingen. Eerder werkte ze via een adviesbureau voor verschillende kunst- en erfgoedinstellingen, waar ze medeverantwoordelijk was voor de wervingscampagnes. Ook was Minouche actief bij Framer Framed en Foam Fotografiemuseum Amsterdam. Ze heeft kunstgeschiedenis gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam.

Rianne Savenije

projectmedewerker

Rianne Savenije

projectmedewerker

Rianne Savenije is als projectmedewerker betrokken bij de Coronaregeling Medewerkers Collectiebeleid en andere steunmaatregelen rond covid-19. Voordat zij bij het Mondriaan Fonds kwam, heeft ze gewerkt als projectmanager en redacteur bij Uitgeverij Vantilt in Nijmegen. Rianne studeerde Algemene Cultuurwetenschappen aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Sandra Nicolai

juridisch- en projectmedewerker

Sandra Nicolai

juridisch- en projectmedewerker

Sandra Nicolai is projectmedewerker voor de regelingen Kunstenaar Basis, Kunst Verbinding, Kunst Erfgoed Presentatie en Collectieprogramma’s. Als juridisch medewerker is ze betrokken bij bezwaarschriften. Eerder werkte Sandra bij Amnesty International als medewerker theater en cultuur. Ze volgde een opleiding culturele studies aan de Universiteit van Amsterdam.

Sjoerd Staal

projectmedewerker

Sjoerd Staal

projectmedewerker

Sjoerd Staal is als projectmedewerker betrokken bij de regelingen Kunst Erfgoed Presentatie, Coronaregeling Medewerkers Collectiebeleid en Corona-overbrugging kunstenaars, curator en beschouwer. Sjoerd is na het afronden van de studies Accountancy en Kunstgeschiedenis gaan werken bij o.a. het Cobra Museum en het Van Gogh Museum. De afgelopen jaren werkte hij bij VSBfonds, Museum van Loon, de Raad voor Cultuur en het Kickstart Cultuurfonds.

Suzanne Jansen

projectmedewerker

Suzanne Jansen

projectmedewerker

Suzanne Jansen werkt als projectmedewerker voor de regelingen Kunstenaar Start, Kunstenaar Basis, Kunstenaar Project en Kunstpresentaties Internationaal. Zij werkte jarenlang bij het Fonds Podiumkunsten en is nu voor een half jaar gedetacheerd bij het Mondriaan Fonds. Suzanne studeerde zowel aan de KABK (Monumentale Vormgeving) als aan de Vrije Universiteit (Franse Letterkunde; Cultuur & Communicatie) en werkte daarna bij diverse culturele instellingen.

Talitha van Ooyen

projectmedewerker

Talitha van Ooyen

projectmedewerker

Talitha van Ooyen is als projectmedewerker betrokken bij de regelingen Erfgoed Innovatie, Kunst Erfgoed Presentatie, Aankopen, Kunst en Verbinding en Restauratie Mobiel Erfgoed. Ook is zij contactpersoon voor de Cariben. Talitha heeft een bachelor Cultureel Erfgoed van de Reinwardt Academie en werkte eerder als galeriemedewerker bij Billytown en als projectmedewerker bij CultuurSchakel in Den Haag.

Veysel Yüce

senior projectmedewerker

Veysel Yüce

senior projectmedewerker

Veysel Yuce is als senior projectmedewerker betrokken bij de regelingen Kunst Presentatie Internationaal, Residencies en Art Fair Internationaal. Ook is hij contactpersoon bij het ministerie van Buitenlandse Zaken en Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Hij is 10 jaar werkzaam geweest bij DutchCulture waar hij zich o.a bezighield met cultureel uitwisseling met Turkije, India, Indonesië en het bevorderen van de culturele samenwerking rondom gedeeld erfgoed. Eerder werkte hij bij Kickstart Cultuurfonds en Provincie Noord-Holland als Beleidsadviseur Cultuur en Erfgoed.

Communicatie

De afdeling communicatie zorgt voor de informatievoorziening rond subsidiemogelijkheden, activiteiten en evenementen. Via de website, de nieuwsbrief en social media,  met voorlichting, bijeenkomsten en publicaties. De afdeling luistert naar wat er speelt in het veld en deelt die informatie met de collega’s.

Madelon van de Pas

hoofd communicatie

Madelon van de Pas

hoofd communicatie

Madelon van de Pas is als hoofd communicatie de verbindende schakel tussen het Mondriaan Fonds, de betrokkenen en het publiek. Zij zorgt voor een toegankelijke en soepele communicatie zodat kunstenaars, instellingen en andere aanvragers hun weg goed naar en bij het fonds weten te vinden en dat het publieke belang van erfgoed en kunst zichtbaar wordt. Madelon werkte voorheen bij de Nederlandse publieke omroep, de laatste tien jaar als hoofd communicatie van BNN en BNNVARA. Ook is zij als strateeg betrokken geweest bij TEDX Amsterdam. Madelon begon haar carrière na haar studie als hoofd marketing en communicatie bij debatcentrum De Balie in Amsterdam.

Betty Man

communicatiemedewerker

Betty Man

communicatiemedewerker

Betty Man is medewerker communicatie. Zij draagt zorg voor het beheer van relaties, de website en advertenties. Ook geeft zij voorlichting over de bijdragemogelijkheden van het fonds op kunstacademies. Betty studeerde Algemene Cultuurwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam en Museologie aan de Reinwardt Academie. Eerder werkte ze als operations manager bij Foam Magazine en bij Totems Communications & Architecture.

Brianne Wind

junior communicatiemedewerker

Brianne Wind

junior communicatiemedewerker

Brianne Wind is communicatiemedewerker. Zij draagt zorg voor het beheer van de social media, de website en overige communicatie-uitingen. Brianne studeerde Algemene Cultuurwetenschappen aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Eerder werkte ze als communicatiemanager bij Arttenders en bij diverse mode-organisaties, waaronder Vogue Nederland, Amsterdam Fashion Week en Modefabriek.

Caroline Soons

communicatieadviseur

Caroline Soons

communicatieadviseur

Caroline Soons is communicatieadviseur. Zij is verantwoordelijk voor de algemene communicatie van het fonds, persvoorlichting en de communicatie rond de Prix de Rome beeldende kunst. Ook voert zij de redactie van het jaarverslag en andere fondspublicaties. Eerder werkte Caroline als communicatieprofessional bij AKV/St.Joost in Breda en ’s-Hertogenbosch. Zij studeerde kunstgeschiedenis en volgde een opleiding tot communicatieadviseur.

Emily Saunders

International communications officer Venice Biennale 2022

Emily Saunders

International communications officer Venice Biennale 2022

Emily is verantwoordelijk voor de internationale marketing & communicatie rond de Nederlandse inzending voor de Biënnale van Venetië 2022.

Esther Schussler

communicatieadviseur

Esther Schussler

communicatieadviseur

Esther Schussler is communicatieadviseur. Ze is onder andere verantwoordelijk voor de persvoorlichting en communicatie rondom de Nederlandse inzending voor de Biënnale van Venetië, de Kunstkoopregeling en Prospects. Eerder werkte Esther als strateeg bij campagnebureau BKB waar ze verschillende campagnes maakte met een maatschappelijk impact. Tijdens haar master Strategische Communicatiewetenschappen aan de universiteit van Antwerpen werkte ze bij het Fotomuseum en liep ze stage op de Nederlandse ambassade in Londen op de afdeling Pers, Publieksdiplomatie en Cultuur.

Facilitaire zaken

De afdeling facilitaire zaken beheert het gebouw,  zorgt ervoor dat we goed kunnen werken op kantoor, verzorgt de vergaderingen en verwerkt de post.

Edgar Tepe

hoofd financiën en bedrijfsvoering

Edgar Tepe

hoofd financiën en bedrijfsvoering

Edgar Tepe is hoofd financiën en bedrijfsvoering. Hij is lid van het managementteam en het directieoverleg van het Mondriaan Fonds. Eerder werkte hij bij Toneelgroep Amsterdam en Amsterdam Partners. Edgar studeerde HEAO bedrijfskunde met extra accountancyvakken.

Martien de Groot

beheerder

Martien de Groot

beheerder

Martien de Groot werkt bij het fonds als beheerder van het gebouw. Hij zorgt voor goede werkomstandigheden in een aantrekkelijke en functionele werkomgeving. Hij brengt de werkervaring mee die hij als organisator de afgelopen jaren opdeed in de horeca, bij Brouwerij ’t IJ en bij een importbedrijf voor kleding.

Rodney Aalse

medewerker interne en huishoudelijke dienst

Rodney Aalse

medewerker interne en huishoudelijke dienst

Rodney is medewerker interne en huishoudelijke dienst bij het Mondriaan Fonds.

Financiën

De collega’s van de afdeling financiën zijn onder andere verantwoordelijk voor budgetbeheer en de (jaarlijkse) rapportages van het fonds. Daarnaast controleren ze de begrotingen en de verantwoordingen van aanvragers. Ook zijn ze nauw betrokken bij de effectmeting van fondsbijdragen.

Edgar Tepe

hoofd financiën en bedrijfsvoering

Edgar Tepe

hoofd financiën en bedrijfsvoering

Edgar Tepe is hoofd financiën en bedrijfsvoering. Hij is lid van het managementteam en het directieoverleg van het Mondriaan Fonds. Eerder werkte hij bij Toneelgroep Amsterdam en Amsterdam Partners. Edgar studeerde HEAO bedrijfskunde met extra accountancyvakken.

Bart Fuijkschot

senior medewerker financiën

Bart Fuijkschot

senior medewerker financiën

Bart Fuijkschot is senior medewerker financiën. Hij is verantwoordelijk voor het verzorgen van rapportages en het aanleveren en controleren van gegevens voor de jaarrekening. Ook draagt hij zorg voor budgetbeheer en het controleren van begrotingen en de verantwoording van aanvragers. Daarnaast is hij betrokken bij de effectmeting van fondsbijdragen.

Ingrid Senff

medewerker financiën

Ingrid Senff

medewerker financiën

Ingrid Senff is medewerker financiën. Ze draagt zorg voor de dagelijkse gang van zaken op de afdeling zoals het debiteuren- en crediteurenbeheer. Ook is ze verantwoordelijk voor het financieel afhandelen van commissievergaderingen en het controleren van begrotingen en financiële eindverantwoordingen bij aanvragen. Ze heeft een achtergrond in administratie. Ingrid werkte eerder bij Nuffic, de Nederlandse organisatie voor internationalisering in het onderwijs in Den Haag. Zij heeft Europese Studies gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam.

Zuzana Hermanova

medewerker financiën

Zuzana Hermanova

medewerker financiën

Zuzana Hermanova is medewerker financiën. Ze draagt zorg voor de dagelijkse gang van zaken op de afdeling zoals het debiteuren- en crediteurenbeheer. Ook is ze verantwoordelijk voor het financieel afhandelen van commissievergaderingen, controleren van begrotingen bij aanvragen en het voorbereiden van betalingen. Ze heeft een achtergrond in accountancy en werkte eerder bij het Concertgebouw.

IT

De afdeling IT draagt zorg voor de automatisering in de aanvraag- en werkprocessen bij het fonds; het beheer van de aanvraagapplicatie, het netwerkbeheer, maar ook het zorgen voor goedwerkende apparatuur voor de medewerkers.

Merel Feije

hoofd IT

Merel Feije

hoofd IT

Merel Feije is hoofd IT. Ze is hoofd verantwoordelijk voor het IT beheer, de ontwikkeling van de kantoorautomatisering en het applicatiebeheer. Daarnaast zijn de ontwikkeling en verbetering van digitale in- en externe werkprocessen onderdeel van haar takenpakket. Merel heeft een master in cultuurbeleid, - behoud en -beheer en werkte eerder bij het Amsterdams Fonds voor de Kunst.

Kryštof Noteboom

medewerker IT

Kryštof Noteboom

medewerker IT

Kryštof Noteboom is medewerker IT. Hij staat collega’s bij met computerproblemen en begeleidt als helpdeskmedewerker aanvragers en adviseurs met inlogproblemen en technische vragen. Verder is hij relatiebeheerder in het aanvraagsysteem van het fonds en onderhoudt hij de standaard correspondentie.

Liesbeth Filius

Applicatiebeheerder

Liesbeth Filius

Applicatiebeheerder

Liesbeth Filius is applicatiebeheerder. De inrichting en het beheer van het systeem voor digitale aanvragen bepalen de hoofdmoot van haar werk, maar zij staat ook altijd klaar voor allerhande technische vragen en ideeën. Eerder werkte Liesbeth in het onderwijs. Ze ging naar d' Witte Lelie in Amsterdam voor tekenen en kunstgeschiedenis en studeerde daarna Gedragswetenschap.

Vragen?

We helpen je graag. Je kunt ons tijdens kantooruren telefonisch bereiken. Een vraag over een subsidieregeling? Mail dan rechtstreeks naar de contactpersoon zoals vermeld bij de regeling.

Contact opnemen

Foto's team: Annemieke van der Togt