We zijn onze website aan het vernieuwen. Het kan zijn dat sommige functies nog niet optimaal werken of dat je informatie mist. We zijn er mee bezig. Als je iets niet kunt vinden laat het ons weten via ln.sdnofnaairdnom@eitacinummoc.

FAQ online

In de onderstaande rubrieken staan een aantal veelgestelde vragen over online aanvragen.

Voordat je aanvraagt, raden wij je aan eerst de algemene voorwaarden en de online uitleg op de regeling waarvoor je wilt aanvragen, te lezen. Heb je vragen die geen betrekking hebben op online aanvragen? Wellicht vind je het antwoord onder veelgestelde vragen. Mocht je toch nog vragen hebben, neem dan contact met ons op via 020 523 15 23.

 

 

Account

Wie kan een account aanvragen?

De bijdragen van het Mondriaan Fonds kunnen aan verschillende doelgroepen worden toegekend. Afhankelijk van het soort bijdrage zijn dat: beeldend kunstenaars, instellingen, curatoren of opdrachtgevers op het gebied van beeldende kunst en/of cultureel erfgoed. In de algemene voorwaarden vind je een omschrijving van deze doelgroepen en de formele voorwaarden voor aanvragers. Een account namens een organisatie kan alleen uitgegeven worden aan een persoon die binnen de organisatie tekenbevoegd is volgens het uittreksel KvK.

Hoe vraag ik een account aan?

Door het contactformulier in te vullen en te versturen vraag je een account aan. Klik hier als je een account wilt aanvragen of wilt inloggen.

Wij streven ernaar om je inloggegevens binnen een werkdag via e-mail naar je te versturen. Echter, vlak voor een deadline kunnen wij dat door de grotere drukte niet altijd garanderen. Vraag daarom je account ruim voor een deadline aan. Pas na ontvangst van je inloggegevens kun je het aanvraagformulier invullen. Bewaar je gegevens, want deze blijven geldig voor alle toekomstige aanvragen bij het Mondriaan Fonds.

Ik heb een account aangevraagd, maar heb geen e-mail met de accountgegevens ontvangen?

Het kan zijn dat de e-mail in de Spam is terecht gekomen, is dit niet het geval, neem dan contact op via ln.sdnofnaairdnom@ksedpleh of 020 523 15 23.

Hoe kan ik wijzigingen in mijn account doorgeven?

Wil je wijzigingen doorgeven voor jezelf, zoals wijzigingen in naam, telefoonnummer of e-mailadres? Neem dan contact op met ln.sdnofnaairdnom@ksedpleh.

Hoe kan ik de accounthouder van onze organisatie wijzigen?

Als de accounthouder van je organisatie gewijzigd moet worden, bijvoorbeeld omdat deze persoon niet meer bij de organisatie werkt, dan kun je dat doorgeven via het wijzigingsformulier.

De nieuwe accounthouder moet formeel tekenbevoegd zijn namens de organisatie. Om die reden word je gevraagd om een recent uittreksel Kamer van Koophandel mee te sturen waarop de betreffende persoon vermeld staat als tekenbevoegd.

Ik heb al eerder een aanvraag op papier ingediend, moet ik dan een account aanvragen?

Om een aanvraag te kunnen indienen hebben wij eerst een aantal gegevens van je nodig, om toegang te krijgen tot het online aanvraagsysteem. Ook als je eerder een aanvraag op papier heeft gedaan bij het Mondriaan Fonds vragen wij je om met je accountaanvraag je actuele gegevens op te geven. Alleen als je eerder een online aanvraag indiende en dus al een account hebt, is het niet nodig opnieuw een account aan te vragen.

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Ga naar de inlogpagina van het online aanvraagsysteem van het Mondriaan Fonds en klik op wachtwoord vergeten. Als je het e-mailadres waarmee je inlogt invoert, ontvang je een link via e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ik krijg een foutmelding over mijn wachtwoord of accountnaam?

Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig, dus let er op dat de Caps of Num Lock-toets niet aanstaat. Als je zojuist een bericht met een wachtwoord voor het online aanvraagsysteem van het Mondriaan Fonds hebt ontvangen, kun je het beste het wachtwoord kopiëren en plakken uit dit bericht.

Ik kan het digitale aanvraagsysteem niet vinden op de website?

Die kun je vinden rechtsboven op de website onder ‘login‘.

Aanvragen

Welke bijdrage moet ik kiezen?

Wil je weten welke regeling het beste aansluit op je plan, dan kun je gebruik maken van de aanvraaghulp. Als je twijfelt over de te kiezen bijdrage, raadpleeg dan regeling voor de uitleg en voorwaarden bij de verschillende regelingen. Mocht je geen keuze kunnen maken of vragen hebben, dan kun je contact met ons opnemen of via e-mail contact opnemen met één van de genoemde contactpersonen bij de regeling.

Ik vind de bijdrage die ik wil aanvragen niet terug in de keuzelijst voor de selectie van een aanvraagformulier?

Het kan zijn dat de deadline voor een bepaalde regeling is verstreken en dat de bijdrage daarom op dat moment niet terug te vinden is. Als je er niet uitkomt, dan kun je uiteraard contact opnemen met onze helpdesk via ln.sdnofnaairdnom@ksedpleh, of 020 523 15 23.

Is het mogelijk een aanvraag per e-mail of post in te dienen?

De bijdrage International Art Fair (voor buitenlandse aanvragers op de Engelse website) kan per e-mail of post worden ingediend. De andere bijdragen van het Mondriaan Fonds moeten worden ingediend via het online aanvraagsysteem. In geval sprake is van technische beperkingen, waardoor het voor je niet mogelijk is om online in te dienen, kun je contact opnemen met onze helpdesk via ln.sdnofnaairdnom@ksedpleh, of 020 523 15 23.

Kan ik elke internetbrowser gebruiken om online aan te vragen?

Ja, dat kan. Voor een prettig gebruik van het online aanvraagsysteem adviseren wij gebruik te maken van de Mozilla Firefox als browser. Dit programma is gratis te downloaden van het internet.

Kan ik een aanvraag tussentijds opslaan?

Ja, indien je nog wilt wachten met het indienen van dit formulier, klik dan op de knop stoppen. Je conceptaanvraag kun je dan terugvinden in je inbox door op het betreffende aanvraagnummer te klikken. Het formulier wordt 4 maanden vanaf het starten van je aanvraag bewaard in je inbox.

Ik ben al mijn ingevoerde gegevens kwijt?

Het online aanvraagsysteem van het Mondriaan Fonds is een webprogramma. Als je met je browser een pagina teruggaat, dan wordt door de browser de vorige pagina die je hebt bezocht opgehaald. De browser zorgt er niet voor dat gegevens die je op de huidige pagina hebt ingevuld, worden bewaard. Je gegevens worden bewaard als je op één van de knoppen klikt in het formulier of naar de volgende sectie in het formulier gaat. We raden je aan je aanvraagformulier niet meerdere keren te openen in verschillende tabbladen of browsers, de kans bestaat dan dat het formulier blanco overschreven wordt.

Hoe kan ik bestanden uploaden in het aanvraagformulier?

Een document kan alleen worden geüpload wanneer het als pdf is opgeslagen. Vaak is de mogelijkheid om een document als pdf op te slaan onderdeel van het gebruikte programma, zoals tekstverwerkers (bijvoorbeeld Microsoft Word) en grafische software (bijvoorbeeld Adobe Photoshop). Als dit in het programma dat je gebruikt niet mogelijk is, dan kan het zijn dat je eerst een programma moet te installeren, bijvoorbeeld het gratis programma Adobe Reader. Er zijn ook gratis alternatieve mogelijkheden te vinden op het internet. Als je hierover verder geadviseerd wilt worden, neem dan contact op met onze helpdesk via ln.sdnofnaairdnom@ksedpleh of 020 523 15 23.
Om een bestand te uploaden, klik je in het formulier bij de betreffende vraag op bladeren om het bestand op je computer te vinden. Als je het juiste bestand gevonden hebt, klik je op openen waarmee het bestand wordt geüpload.

Ik kan een pdf niet als bijlage uploaden in het aanvraagformulier?

Waarschijnlijk is het bestand te groot. Je kunt maximaal een bijlage van 12 MB uploaden in het formulier. Kijk na hoeveel MB (megabyte) het bestand is. Je kunt dat doen door op je computer naar de details van het bestand te kijken. Je kunt het aantal MB afleiden uit het aantal KB (Kilobyte). 1000 KB = 1 MB.

Ik heb een aanvraag ingediend, maar nog geen bevestiging ontvangen.

Binnen ongeveer 15 minuten ontvang je per e-mail een automatische ontvangstbevestiging. Als je visuele documentatie moet aanleveren voor je aanvraag, ontvangt je een automatische e-mail met een link naar de pagina waar je de visuele documentatie kunt uploaden. Je online aanvraag kan pas in behandeling worden genomen als deze visuele documentatie ook is geüpload. Mocht je na geruime tijd geen bevestiging hebben ontvangen, neem dan contact op met onze helpdesk via ln.sdnofnaairdnom@ksedpleh of 020 523 15 23.

Waar vind ik mijn ingediende aanvraag terug?

Na indiening vind je je aanvraag terug in je inbox onder de rubriek overzichten > mijn aanvragen. Hiervoor moet je ingelogd zijn in het online aanvraagsysteem.

Server visuele documentatie

Kan ik nog iets wijzigen nadat ik mijn visuele documentatie heb ingediend?

Je kunt zelf niets meer wijzigen nadat je op de knop ik ben klaar met uploaden hebt geklikt. Mocht je iets willen wijzigen dan kun je een e-mail sturen naar ln.sdnofnaairdnom@ksedpleh met een verzoek tot wijziging. Zet in de e-mail het aanvraagnummer en omschrijf de wijziging die je wilt aanbrengen.

Ik ben de link naar de server voor de visuele documentatie kwijt.

Stuur een e-mail naar ln.sdnofnaairdnom@ksedpleh. De helpdesk kan de link alsnog versturen.

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op.